Ha valakinek valóban meghasad a szíve, kicsi az esélye a túlélésre, bár a korszerű szívgyógyászatnak köszönhetően ez az esély is rendkívüli mértékben megnőtt az utóbbi időkben....
A londoni Imperial College kutatói úgy vélik, hogy megtalálták a magyarázatot arra, miként védi a szívet a brokkoli: a zöldségben található egyik vegyület mozgósítja a szervezet természetes...
Az Európai Unió új gyógyszerek engedélyezésében illetékes bizottsága, az EMEA igent mondott a legnagyobb forgalmú vérkoleszterinszint-csökkentő készítmény, az atorvasztatin gyermekek...
Medipress -
2010.07.07. 12:03
Azok az idősebb, más betegségben is szenvedő férfiak, akik tesztoszterongél segítségével próbálják fokozni mozgékonyságukat, a magas vérnyomás és a szívroham fokozott kockázatával kell...
Ikerpárok vizsgálata bizonyította, hogy a mediterrán étrend nemcsak azért tesz jót a szívnek, mert egészséges ételeket tartalmaz, hanem a szívműködés idegi szabályozását is kedvező irányba...
A sok lenmagot tartalmazó étrend, hatásosan csökkenti a koszorúér-betegség egyik legfontosabb kockázati tényezőjének, a "rossz" koleszterinnek a mennyiségét a vérben. Az egészséges...
Azoknál a nőknél, akiknél korán jelentkezik a menopauza, kétszer nagyobb a kardiovaszkuláris problémák, a szívroham és a szélütés kockázata - állapították meg hétfőn közzétett...
Miközben egyre több adat lát napvilágot arról, hogy a Nap ultraibolya sugarai nagy szerepet játszanak a bőr rosszindulatú daganatainak kifejlődésében, egy új, érdekes elmélet arra utal...
Szívritmust szabályozó pacemakert vagy bonyolultabb változatát, a mellkasukba beültethető defibrillátort adományoztak végrendeletükben elhunyt szívbetegek - ismertették kutatók a Heart...
Az olajos magvak fogyasztása jót tesz az egészségnek, mert egyéb előnyei mellett csökkentheti a vér koleszterinszintjét is - állapították meg hétfőn megjelent tanulmányukban amerikai...
A stresszel járó foglalkozások növelhetik a nők kockázatát a szívbetegségekre, sőt úgy tűnik, hogy a fiatalabbaknál nagyobb mértékben, mint az ötven év fölöttieknél - közölték csütörtökön...
A népesség mintegy két százaléka születik az aortabillentyű bizonyos hibájával (BAV), amely miatt a vér visszaszivároghat a szívben. Náluk többszöröse az agyi aneurizma előfordulásának...
Oxygen Medical - Dr. Marton Anna, belgyógyász, kardiológus, diabetológus -
2010.04.30. 14:44
Hosszú évek mozgásszegény életmódját azonban nem lehet egyik napról a másikra felszámolni. A hirtelen megkezdett, intenzív mozgás nemcsak az ízületek, de a keringési rendszer számára is...
Az Amerikai Szív Szövetség (AHA/American Heart Association)ajánlásai szerint a nők naponta legfeljebb 25 gramm - vagy 6 teáskanálnyi - cukrot fogyaszthatnak élelmiszerekben és italokban, a...
A Journal of Periodontology című szaklapban megjelent tanulmány szerint a tíznél kevesebb saját foggal rendelkező embereknek 7-szer nagyobb a koronáriás szívbetegség miatti halálozási...
Nagyobb a szívroham kockázata azoknál a nőknél, akik sok nagy glikémiás indexű, gyorsan felszívódó szénhidrátot, például fehér kenyeret vagy cukros ételt esznek - közölték hétfőn megjelent...
A kevés zsírt vagy szénhidrátot tartalmazó étrend, illetve a sokat emlegetett mediterrán diéta egyaránt csökkenti a nyaki erek meszesedését, a testsúlyt és a vérnyomást. A biztató...
Svédországban évtizedek óta sokat tesznek a szív- és érbetegségek ellen, egyre több gyógyszeres és eszközös beavatkozás jelent meg a kardiológiában, amelyek eredményeként az infarktus vagy...
Sikeresebben kezelte a szívritmuszavart egy kísérleti ablációs terápiás rendszer, amely ballonos katéterezéssel fagyasztja el a szív szöveteit, mint a korábbi, gyógyszeres terápia...
A szívnek betegségek következtében rosszul záró vagy nyíló billentyűit szükség esetén műtéttel évtizedek óta tudják kezelni, cserélni, de egy új technika az egyik billentyű hibáját a...
A terhesség korai szakában megkezdett folsavbevitel csökkentette a veleszületett szívbetegségek kockázatát. Holland kutatók, közegészségügyi jelentőségű vizsgálatának eredményeit az...
A korábbi feltételezés szerint az ösztrogének gátolják a koszorúérbetegség kialakulását. Az utóbbi azonban időben mind több adat jelzi, hogy legtöbbször ennek az ellenkezője igaz.
Ha legalább három kockázati tényezőt sikerül életvitelünkben jó irányba mozdítani az infarktust követő hat hónapban, életesélyeink jelentősen javulnak.
Az infarktust követő, kritikus esztendőben a szívbeteg nők nagyobb mértékű társadalmi segítséget igényelnek, mint a férfiak.
A háború szörnyűségei a katonák számára nem csak fizikai, de gyakran még súlyosabb lelki megterhelést jelentenek.