• Zsírok a testen - Hol előnyös és hol fokozza a betegségek kockázatát?

        Szerző: MTI

        A csípő- és fenéktáji zsírt nehezebb elmozdítani, mint a derék körül felhalmozottat.

        Jót tesz az egészségnek a többletsúly a csípőn és a fenéken, mivel megvéd szív- és metabolikus problémáktól - állítják brit szakemberek, akik szerint a nagyobb fenék áldásosabb, mint a deréktájon felhalmozódó zsír.

        Hirdetés

        Testtömeg-index (BMI)
        Az átlagos testtömeg-index hazánkban jelenleg 26. Önnek mekkora a BMI értéke? Számolja ki testtömeg-index kalkulátorunkkal!
        A csípőtájéki zsír káros zsírsavakat nyel el, és olyan gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, amelyek megállítják az artériák elzáródását.

        Az elhízás problémáival foglalkozó International Journal of Obesity című szaklapban megjelent cikkükben a kutatók rámutatnak, hogy a jövőben az orvosok előírhatják azokat a módokat, amelyekkel a testzsírt "átrendezik a fenék felé", hogy megvédjék a pácienst az érrendszeri és az olyan metabolikus betegségektől, mint a cukorbaj.

        A deréktáji zsír veszélyes, a fenék és a csípő körül felhalmozott háj előnyös

         Ön tudta?
        A magyarok 56 százaléka tartja magát túlsúlyosnak, közülük 18 százalék próbálkozik fogyókúrával. Bővebben>> 
        A túl kevés zsír a fenék környékén komoly metabolikus problémákhoz vezethet, mint például a Cushing szindróma (a mellékvesekéreg fokozott hormontermelése) - magyarázzák.

        A csípő- és fenéktáji zsírt nehezebb elmozdítani, mint a derék körül felhalmozottat.

        Miért jó a lassú zsírégetés?

        A lassú zsírégetés azonban előnyös, mert ha a zsír gyorsan bomlik le, sok citokin keletkezik, gyulladást indítva el a szervezetben - hangsúlyozzák a szakemberek.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ezek a citokinek fontos szerepet játszanak az érrendszeri betegségek, az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kialakulásában.

        A lassabban elégő csípőtájéki zsír több adiponectin hormont termel, amely védi az artériákat, és elősegíti a jobb vércukorszintet és a zsírégetést.

        "A csípő- és a fenéktáji zsír jó az egészségre, a derék körüli azonban rossz" - idézte a BBC hírszolgálata Konstantinos Manolopoulost, az Oxfordi Egyetem vezető kutatóját, aki hozzátette: ideális esetben a csípőtájéki több zsír jobb mindaddig, amíg a derék karcsú marad.

        Ez a kutatás segíti megérteni azt, miként működnek a zsírok a szervezetben, elősegítve új megközelítéseket a szív-és érrendszeri betegségek csökkentésére - mondta Fotini Rozakeas, a Brit Szívalapítvány elnöke.

        (MTI)

        Legutóbb frissült: 2010.01.12 19:17
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az alvási apnoe?

        Mi az alvási apnoe?

        Dr. Zsuga Judit

        Mondták már Önnek, hogy hangosan horkol? Fáradtan ébred fel? Álmos napközben?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Egyre többen eszik, jól teszik? A zab szervezetre gyakorolt hatása

        A zab és a zabkása több országban rendkívül elterjedt, például az Egyesült Államokban az emberek jelentős része rendszeresen fogyasztja, elsősorban reggelire. Hazánk étkezési szokásait figyelembe véve érdemes lenne növelni az étrendben betöltött súlyát, mivel rendkívül egészséges, és rendszeres fogyasztása számos hosszú távú előnnyel jár. Ezeket tekintjük át a következőkben.

        Mire utalhat a hirtelen hízás?

        Talán még azok sem szeretnének hirtelen nagy súlyt felszedni, akik kicsivel szeretnének gömbölydedebbek lenni. Bár a hirtelen fogyás sokkal riasztóbb, mint a testsúly gyarapodása, ez is jelezhet súlyos megbetegedést.

        Hasi zsírréteg - Ezekkel a veszélyekkel kell szembenézni

        A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel. A szakemberek minden figyelemfelhívása ellenére az emberek többsége alulbecsüli a hasi elhízás kockázatát.

        Tej és tejtermékek: Ön tudta?

        A legújabb magyar táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® szerint naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejterméket javasolt fogyasztani. Ennek oka, hogy a tejben és tejtermékekben számos értékes tápanyag - fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok és ásványi anyagok - található, melyekre a szervezetnek szüksége van, bizonyos összetevői (kalcium) pedig ebből az élelmiszercsoportból hasznosulnak a legjobban. A tej és tejtermékek minden korcsoport számára ajánlottak, különösen a növekedésben lévő gyerekeknek az erős, egészséges fogak és a megfelelő csonttömeg kialakulása érdekében.

        Narancsbőr elleni orvosi tanácsok

        A narancsbőr (cellulit) legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavara, a hajszálerek falán keresztül több folyadék jut ki a sejtek közzé, lassul a visszaszívódás és elszállítás, ami ödémához vezet. Már egy egész sereg cég próbál segíteni a nők millióit érintő problémán, a narancsbőr eltüntetésén. A narancsbőr csökkentésére és megelőzésére már nagyon sokfajta stratégia létezik.

        Csapdák az étkezésben - Tévhitek az egészséges táplálkozásról II.

        A saját és családunk egészségének megőrzése érdekében a legtöbb, amit tehetünk, a tudatos vásárlás. Az összetevőket kötelező a dobozokon feltüntetni, ezt mindig érdemes elolvasni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.