• Boka súlyok használata - Hasznos vagy káros?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Vajon a boka súlyok használatával hatásosabb-e a szokásos rutin gyaloglás? Hogyan használjuk a súlyokat, ha ezek mellett döntünk?

        Hirdetés

         Miért is jó a kerékpározás?


        A kardiovaszkuláris hatások mellett a kerékpározás több más jótékony hatást is közvetít.
        Miért is jó a kerékpározás? >>

        Egy jól megtervezett fitness program nem csak aerob, de erősítő gyakorlatokat is tartalmaz – ám a gyaloglás alatti boka súlyok használatát jobb elfelejteni, mivel megváltoztathatják a normális testtartást, egyensúlyvesztést és abból adódó sérülést okozhatnak.

        Amennyiben hatékonyabban szeretné végezni a gyalogló edzésprogramot, felejtse el a bokasúlyokat, és figyeljen a tempóra. Ha jól edzett állapotban van, az élénk sétába beilleszthet rövid kocogó periódusokat.

         Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?


        A manapság egyre népszerűbb fitnesz terjedésével joggal kérdezhetjük, hogy vajon nem ártunk-e szervezetünknek az izomlázat okozó erőteljes fizikai terheléssel. Mi áll a kellemetlen tünetcsoport hátterében?
        Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá? >>

        Ha kevésbé fitt, váltakozva alkalmazzon lassú és élénk tempójú gyaloglást. Például gyorsíthat bizonyos fák vagy egyéb tereptárgyak között.

        Amennyiben erősítő gyakorlatokat szeretne beilleszteni az edzésprogramjába, számos lehetőség áll a rendelkezésére. Látogasson el egy edzőterembe, ahol megfelelő súlyokkal és gépekkel erősítheti az izmait. Ha otthon edz, szerezzen be egy pár kisméretű súlyzót, vagy elasztikus nyútószalagot. Ez utóbbi különféle erősségben kapható, melyekből edzettségi szintjének és testsúlyának megfelelően választhat. Kar láb és hasizom erősítésére egyaránt alkalmasak.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, Forrás:mayoclinic; lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült: 2011.09.28 10:33
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fogzás és fogápolás

        Fogzás és fogápolás

        Dr. Szendrey Gábor

        A fogzás megviseli a csecsemőket. Mit tehet a szülő és mit ne tegyen?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Edzésterv otthonra ülőmunkát végzőknek

        Azok, akik egész nap folyamatosan ülnek a munkájuk miatt, jelentős terhelésnek teszik ki a hátizmaikat, nyakcsigolyáikat, valamint egész gerincoszlopukat.

        Megfuttatja a bírókat a FIFA - Ki fújhatja a sípot nemzetközi szinten?

        A játékvezetők, akik gyakran kétszer olyan idősek, mint a játékosok, hozzájuk hasonlóan végigfutják a mérkőzést, és emellett folyamatosan koncentrálniuk kell az események nyomon követéséhez. Az Egyesült Államok Labdarúgó Szövetségének adatai szerint a játékvezetők egy meccs alatt átlagosan 19 kilométert futnak, ami ötször több, mint a játékosok által megtett távolság.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Hatékony zsírégető edzésterv kezdőknek

        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.