• Tíz ok, hogy elkezdjük az úszást

        Szerző: drportal.hu

        Bár jóval több, mint tíz oka van, hogy az úszást válasszuk a legújabb hobbinknak, azért összeszedtük a tíz legfontosabbat.

        1.    Hűsít a hőségben
        Mint a legtöbb helyen, hazánkban is forró a nyár. Ismerős érzés, amikor bárhogyan legyezzük magunkat, a tikkasztó hőség nem kímél minket? A legjobb megoldás, megmártózni a jó hűvös vízben.

        2.    Jó a szívnek
        Az úszás az egyik legjobb kardió tréning. Remekül erősíti a szív izmait és ráadásul azok is úszhatnak, akiknek más sportokat nem lenne szabad űzniük. Azoknak is remek választás, akik szeretnék formába hozni magukat, de mégsem akarnak túlzottan kimerítő, fáradtságos edzésekkel vesződni.

        Hirdetés

        3.    Jó a hátnak
        Az úszás az a sport, amiben a legkevesebb a sérülés. Ezért is gyakran ajánlják azoknak, akiknek gerinc, vagy ízületi problémáik vannak.

        4.    Tartásjavító
        Az úszás amellett, hogy építi az izomzatot, jót tesz a tartásunknak. Üljünk mindig egyenesen, és kezdjünk úszni!

        5.    Építi az önérzetet
        Kevéssé fontos, mint az egészségünk, de azért nagyon sokat számít, hogy hogyan nézünk ki. Miért is? Ha nem vagyunk elégedettek a küllemünkkel, kevés az önbizalmunk, ez kihat a társasági életünkre és a munkánkra is. Az úszással, ahogy formába hozzuk a testünket, az önbizalmunkat is felépítjük.

        6.    Remek kikapcsolódás
        A jóga mellett az úszás is azok között a hobbik között van, amikkel kiválóan lehet relaxálni. A víz valahogy még a legfeszültebb munkamániásokat is megnyugtatja. Egy nehéz nap után egy kis úszás a legjobb módja, hogy a stresszt elengedjük.

        7.    Cápává válhatunk
        Gyerekként csak a képzelet szabhat határt a játékoknak. Egy lubickoló kisgyerek lehet akár cápa, kisdelfin, vagy bármi. A kreativitás a jó játék kulcsa.

        8.    Akár jobb futók is lehetünk
        Persze nem csak a futásra igaz. Aki aktívan sportol, az ismeri a cross training fogalmát. Akár biciklisták, akár táncosok, futók, vagy egyéb sportolók vagyunk, az úszás remek kiegészítő edzés. Tehát, ha sportolunk, és növelni szeretnénk a teljesítményünket, az úszás akkor is jó megoldás.

        Úszás kontaktlencsével

        A kontaktlencsével való úszás kicsivel nagyobb odafigyelést és elővigyázatosságot igényel, mintha anélkül úszna. Könnyen kaphat el fertőzést, vagy akár szemkárosodást is szenvedhet. Tovább a cikkre>>

        9.    Versenyezhetünk
        Akár más úszókkal versenyzünk, akár csak az órával, újra és újra megdöntve a saját rekordunkat, a versengés kiváló motiváció. Mindenesetre ne legyünk túl szigorúak magunkkal, de ha van kedvünk, fűszerezzük meg a versengés izgalmával a kikapcsolódást.

        10.    Remek szórakozás
        Kézenfekvő, de nagyon fontos tény: az úszás nagyon jó szórakozás. A másik kilenc érv is meggyőző, de ez a legfontosabb. Érezzük jól magunkat! Irány a medence, vagy a part! Jó eséllyel az úszás lesz a kedvenc új hobbink.

        (DRportal.hu)

        Módosítva: 2014.05.09 05:21, Megjelenés: 2014.05.09 05:21
      • Cikkajánló

        COVID-19

        COVID-19

        Fazekas Erzsébet, újságíró

        Mekkora annak a kockázata, hogy felületekről fertőződünk meg a koronavírussal?

        A könnyedebb lábakért

        A könnyedebb lábakért

        Támogatott tartalom

        Krónikus vénás elégtelenség? Csökkentse hatékonyan a panaszokat! (x)

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Mi történik, ha abbahagyja a rendszeres sportolást?

        Van, akinek edzés tekintetében nem változott sokat az élete a koronavírus kapcsán, és azóta is rendszeresen sportol, de van, akinek gyökeresen megváltoztatta a mindennapjait a járvány. Mi történik akkor, ha Ön leállt a rendszeres testedzéssel?

        Sport harmincas éveinkben

        Harmincas éveinkben felpörög az életünk és egyre több stressz ér bennünket és egyre kevesebb időt tudunk magunkra fordítani. Pedig ebben az életszakaszban is érdemes szánni heti néhány órát magunkra, a sportolásra.

        Hátfájás - Melyik úszásnem a jó választás?

        Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!

        Hány kalóriát éget el az úszás?

        Mivel a legtöbb ember különféle úszásnemekben és változó intenzitással úszik, elég nehéz kiszámítani az elégetett kalóriák mennyiségét.

        Úszóváll (rotator tendinitis)

        A úszóváll a forgatóizomzat (a felkart a vállízületben tartó izmok és inak) szakadása és megduzzadása.

        Debreceni úszó Eb: az egészségügyi igazgató nyilatkozott a WEBBetegnek

        Egy hét az úszásról szólt Debrecenben, befejeződött a 31. Úszó Európa-bajnokság, amelyen a magyar úszók szerezték a legtöbb érmet. A magyar válogatott 9 arany-, 10 ezüst- és 7 bronzéremmel végzett. Irigylésre méltó teljesítményt nyújtottak a fiatalok, akik komolyabb sérülés nélkül „megúszták” a bajnokságot.

        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - A sportorvos véleménye

        Hazánkban az úszás gyökerei az 1800-as évekbe nyúlnak vissza. Hajós Alfréd úszó szerezte a magyar történelem első két olimpiai aranymedálját 1896-ban. Szerencsére máig is az egyik legeredményesebb sportág. Akárcsak a futás vagy a kerékpározás, az úszás sem köthető nemhez, életkorhoz, edzettségi állapothoz.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA