Edzésterv magas vérnyomás esetén - 11. hét

Szerző: WEBBeteg - Lukács Zita, személyi edző, Ózon Wellness

Edzésterv magas vérnyomás esetén - 11. hét

Általános tudnivalók

  • Az edzésterv kezdők számára ajánlott.
  • Az edzést mindig 10 perc bemelegítéssel kezdje, és nyújtással fejezze be!
  • Mindig legyen Önnél folyadék sportolás közben!
  • Ha a gyakorlatok végzésénél fájdalmat érez, hagyja abba azok végrehajtását!
  • Ha a gyakorlat kivitelezésében bizonytalan, kérje szakértő segítségét!
  • A súlyválasztás akkor megfelelő, ha az utolsó sorozat utolsó gyakorlatát is szabályosan tudja végrehajtani, de már érzi az izomcsoport fáradását, és nem lenne képes még egy sorozat végrehajtására.
  • A pulzuskontroll jelölésnél figyeljen arra, hogy a sportolás során a pulzus a maximális pulzus 65-70 százalékában maradjon.
  • Az ismétlések száma edzettségi szinttől is függ, ha túl sok vagy túl kevés a sorozat vagy az ismétlésszám, annak megfelelően csökkentse, illetve növelje.
  • A gyakorlatok végrehajtásánál keletkezett esetleges sérülésekért nem vállalunk felelősséget!

Hétfő

Gyakorlat Sorozat x Ismétlésszám
Séta (Pulzuskontroll) 60 perc
Köredzés (5x):
- Mellnyomás egykezes súlyzóval 15
- Lehúzás csigán széles fogással 15
- Előre emelés egykezes súlyzóval 15
- Kalapács bicepsz egykezes súlyzóval 15
Döntött padon hasprés 4x20
Talajon hasprés 4x20

Szerda

Gyakorlat Sorozat x Ismétlésszám
Séta (Pulzuskontroll) - váltakozó emelkedő 60 perc
Gimnasztika-nyújtás 20 perc
Hasprés talajon 2x3x20

Péntek

Gyakorlat Sorozat x Ismétlésszám
Séta (Pulzuskontroll) 60 perc
Köredzés (5x):
- Guggolás Fit-ball 20
- Guggolás Bosu 20
- Fellépés step-padra 20
Hasprés talajon 2x3x20
Gimnasztika-nyújtás 20 perc

Forrás: WEBBeteg
Szerzőnk: Lukács Zita, személyi edző, Ózon Wellness

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

Bőrdaganatok Bőrdaganatok

A gyanús elváltozások feltétlenül kivizsgálást igényelnek.

A testmozgás hiánya lehet a súlyos...

Az utóbbi, valamivel több mint egy évben számos szakember igyekezett felhívni a figyelmet arra, hogy a rendszeres testmozgás lehet a COVID-19 elleni...

Edzéstervek mindenkinek

Összegyűjtöttük egy helyre a szakembereink által készített edzésterveket, melyek közül mindenki megtalálja a hozzá illőt életkorának, nemének...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.