• Futás, kocogás és sérülések

        Szerző: WEBBeteg - N. A., fordító

        A futás a legegyszerűbb és a legnépszerűbb módja az egészség megőrzésének, de futás közben számos sérülés előfordulásának kockázata is megnő.

        A futóknak leggyakrabban a csípőjük, a térdük, a bokájuk és a lábuk sérülhet. A folyamatos megterhelés hosszú távon árthat az ízületeknek és az izmoknak. Érdemes odafigyelni a problémák kialakulásának korai jeleire.

        Hirdetés

        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye


        Ki gondolná, hogy a rendszeres futás hatására nem csak edzettebbekké, ellenállóbbakká, kitartóbbakká válunk, hanem még boldogabbak is leszünk. Tudományos vizsgálatok eredményei fényt derítettek a rendszeres futás testi elégedettséget fokozó hatására is. Lássuk, miről is van szó!
        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye>>

        Sok káros elváltozás megelőzhető, ha az edzés részét képezi a rendszeres nyújtás és bemelegítés. Ennél a sportnál a szervezet védelme szempontjából elengedhetetlen a megfelelő futócipő kiválasztása, illetve szükséges cseréje. A túledzés szintén sok veszéllyel járhat, ezért nem szabad az edzés hosszát vagy intenzitását több mint 10 százalékkal emelni hetente.

        A fájdalom leggyakoribb okai: bokarándulás, Achilles-íngyulladás, vízhólyagok a talpon, izomláz, izomhúzódás a combban, sarokcsont kinövés, térdszalag húzódások, szakadások, iliotibiális szalag szindróma, izomgörcsök, túledzés szindróma, patellofemoralis fájdalom-szindróma, piriformis szindróma, talpi ín gyulladása, vádli meghúzódása, sípcsont körüli izmok fájdalma, húzódások, rándulások, szalaggyulladás vagy -szakadás.

        (WEBBeteg - N. A.,fordító; lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos)

        Módosítva: 2014.09.22 21:47, Megjelenés: 2014.09.22 21:47
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Önellenőrző tesztek

        Önellenőrző tesztek

        Dr. Mélypatakiné Dr. Áfra Júlia

        Több paraméter is mérhető házilag, amely betegség velejárója lehet.

        A hangszalagbénulás

        A hangszalagbénulás

        Dr. Piros Zsuzsanna

        Tünetei általában a bénulás fellépte idején a legrosszabbak.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

        Rendszeresen jár futni, ennek ellenére nem sikerült még lefogynia? A futással való fogyás titka nem a hosszabb táv vagy a gyorsabb tempó, hiszen a ritkább és kevésbé erőteljes futás jelentősebb fogyást eredményezhet! A kulcs az okosabb hozzáállás! Cikkünkben Eric Orton ultramaratonsita zsírégető tippjeit olvashatják.

        Biztonsági tippek a hidegben futáshoz

        A hidegebb időjárás és a rövidebb napos órák nem jelentik azt, hogy be kéne fagyasztania a futást. Sőt, a hideg időben való futás elűzi a téli depressziót, energiával tölt fel, illetve garantálja, hogy jó formában kezdje a fürdőruhaszezont.

        10 érdekes tény a futásról

        Futás közben izomzatunk 70 százalékát megdolgoztatjuk. A futás a legegyszerűbb mozgásformák egyike, melynek segítségével fittek maradhatunk és ezen kívül még számos más pozitív hatása is van. Cikkünkből kiderül, melyek ezek.

        Futás télen - Hasznos tippek, amiket érdemes megfogadni

        A rendszeres mozgás, a sport egészséges. A futás és kocogás különösen jótékony hatású. Ennek ellenére télen sokan lemondanak a rendszeres edzésről, pedig nem kellene, csupán néhány szabályt kell betartani, és a hideg évszakban is megmaradhat a mozgás öröme.

        A téli futás alapszabályai

        A hőmérséklet csökkenésével arányosan csökken a futók száma is a szabadban. A tél beálltával csak a legelszántabbak maradnak a futópályákon. Pedig a téli futásnak is megvannak a szépségei!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA