• A cukorfogyasztás állandósítja az éhségérzést!

        Szerző: WEBBeteg - K. J. fordító

        A cukor és más szénhidrátok tehetők felelőssé az agyban található, étvágyunk szabályozásáért felelős sejtek gyorsabb elöregedéséért. A folyamat következménye: éhség és túlsúlyosság - ahogy arról a "Nature" című tudományos folyóirat is beszámolt.

        Éveink szaporodásával az étvágyunk kordában tartásáért is felelős sejtek, folyamatosan elöregednek és elhalnak. A természetes folyamatot a sok cukor- és szénhidrátfogyasztás jelentősen felgyorsíthatja, s mivel étvágyunknak a szükséges sejtek híján nincs ami megálljt parancsoljon, megnő a túlsúlyosság kialakulásának kockázata.

        Hirdetés

        Zane Andrews, az ausztráliai Monash Egyetem kutatója, az agy által kibocsátott éhségszignálok, és az étvágyszabályozás összefüggéseinek elemzésekor fedezte fel, hogy bizonyos táplálékok különösen gyorsan felboríthatják szervezetünk éhségérzetének természetes szabályozását, és a kiegyensúlyozottságot az állandósult bevitelre ösztönző inger válthatja fel.

        - A jelenség egyenes arányú - mondja az ausztrál endokrinológus -, minél több cukort és szénhidrátot fogyaszt valaki, annál több, az étvágyszabályozásért felelős sejt pusztul el, s következésképpen a folyamat előrehaladásától függően, annál több élelmet vesz magához.

        A kutató szerint a legkritikusabbnak a 25 és az 50 év közötti életkor tekinthető.

        Nincs jóllakottság-érzés

        Üres gyomor esetében, a ghrelin nevű hormon éhségérzetről küld jelzést az agyba. Egy kielégítő mennyiségű táplálékot tartalmazó étkezés után, a POMC elnevezésű idegsejtek is bekapcsolódnak a folyamatba azzal, hogy a jóllakottság érzését jelentik agyunknak.

        A cukor és szénhidrátok által azonban megbontott mechanizmus következtében, a jóllakottság-jelzés elmarad, s egyáltalán nem tudjuk megítélni, hogy mennyire vagyunk telítettek akkor sem, ha már a szükséges táplálékmennyiség többszörösét is vettük magunkhoz.

        A kontroll szempontjából elengedhetetlen sejtek elhalásában látja Zane Andrews annak az okát, hogy a középkort elérve, miért hízik meg hirtelen olyan sok ember.

        Ez a jelenség az előző két-három évtized óta még erősebben tapasztalható, mivel ez idő alatt étrendünkben jelentősen nőtt a szénhidrát és cukor mennyisége.

        (WEBBeteg; Forrás: focus.de, Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)

        Módosítva: 2014.03.27 16:11, Megjelenés: 2014.03.27 16:11
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Férfiegészség

        Férfiegészség

        Balogh Mária, újságíró

        A férfiak szív- és érrendszeri betegségei megelőzhetők lehetnének.

        Fejfájások elterjedtsége

        Fejfájások elterjedtsége

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        Melyek a legjelentősebb fejfájástípusok? Cikkünkből kiderül.

        Dietetikus vagy táplálkozási tanácsadó? Kit válasszunk?

        Ma már az interneten bármi megtalálható, és bárkiből lehet úgynevezett szakember is. Azonban nem árt tudnunk, hogy kihez érdemes fordulnunk, ha biztos tudáson alapuló, valódi segítséget szeretnénk kapni.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Milyen és mennyi szénhidrát szükséges az edzéshez?

        A táplálkozás a hiányzó láncszem az edzés és a teljesítmény között. Szarka Dorottya, a Sportorvosi Központ sportdietetikusa elmagyarázza, miért fontosak a szénhidrátok a teljesítményhez, és hányféle típusuk ismert.

        Hasi zsírréteg - Ezekkel a veszélyekkel kell szembenézni

        A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel. A szakemberek minden figyelemfelhívása ellenére az emberek többsége alulbecsüli a hasi elhízás kockázatát.

        Hatásos a szénhidrátmentes diéta inzulinrezisztencia esetén?

        Sokan a fogyás érdekében és az egészséges életmód jegyében minimálisra csökkentik a szénhidrátfogyasztást, esetleg teljesen ki is iktatják étrendjükből. Igen ám, de vajon ez tényleg az egészségünket szolgálja? Erről kérdeztük Varga Dórát, az Életmód Orvosi Központ dietetikusát.

        Tények és tévhitek a szénhidrátokról

        Számtalan olyan diétáról olvashatunk manapság, amelyben kisebb-nagyobb mértékben száműznünk kell étrendünkből a szénhidrátokat. Mindezt azért, mert az emberek fő gonoszként a szénhidrátokat okolják az elhízás miatt. Pedig a szénhidrátokra nagy szüksége van szervezetünknek.

        A táplálkozás élettana és biokémiája I. - A szénhidrátok

        Nem mindegy, hogy milyen formában visszük be szervezetünkbe a szénhidrátokat, mert fennállhat az elhízás és a cukorbetegség veszélye.

        A szénhidrát-mentes életmód veszélyeket rejt?

        Táplálkozási szakértők ajánlása szerint – mint annyi minden esetében – a szénhidrátokkal (és a róluk való teljes lemondással) is ajánlatos csínján bánni: egy kísérlet szerint, negatív egészségügyi következményekkel járhat a szénhidrátok teljes mellőzése.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA