"7 éve fáj a fejem, egyre nehezebb együttélnem vele" - Mit mond az orvos?

Szerző: WEBBeteg

24 éves lány vagyok és 6-7 éve hetente legalább 3-szor fáj a fejem. A fejfájásom akkor a legsúlyosabb, amikor szüneteltetem a fogamzásgátló szedését, ekkor injekciót kapok. Erős fájdalomcsillapítót is szedek, ehhez hozzászokhatok? A WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdése.

Kedves Kérdező!

A fájdalomcsillapítóhoz hozzá lehet szokni, sőt egy idő után, a rendszeres fájdalomcsillapító szedés is provokálhat fejfájását. Érdemes lenne elhagyni a fogamzásgátlót.

Valószínűleg csak átmentileg fog a fejfájása fokozódni, utána beáll egy újabb gyakorisági szintre. A heti 3 alkalommal jelentkező fejfájásai nagy valószínűséggel a tenziós fejfájások csoportjába tartoznak, melynek kezelése manapság már nem csak a rendszeres fájdalomcsillapító szedésen alapul.

A menszesz körül jelentkező migrén kezelésében is, vannak már speciális gyógyszerek, melyek kivédik az injekciókat. Keressen fel újra egy fejfájás szakrendelést, ahol a megfelelő terápiát előírhatják.

(WEBBeteg - Dr. Bessenyei Mónika, neurológus)

Hozzászólások (2)

Cikkajánló

COVID-halálozás COVID-halálozás

Így lehet félremagyarázni a COVID-halálozási statisztikákat.

A koronavírus árnyékában a...

A koronavírus okozta járványhelyzet elhúzódása miatt nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy kevesebb figyelmet kap a hazánkban is súlyos...

A tenziós fejfájás - Hogyan...

Bár még folyik a tudományos vita a tenziós fejfájást kiváltó okokról, szerencsére már megfelelő terápiás lehetőségek állnak a betegségben...

Fáj a feje? A helytelen rágás is...

Vannak, akik évekig szenvedne kínzó fejfájástól, orvostól orvosig járnak, ám az okot nem találják. Gyakran csak egy fogorvosi vizsgálat során...

Migrénje van? Ezeket az ételeket...

A migrénes fejfájás általában hirtelen és pulzáló fájdalommal jelentkezik. A fájdalomérzet fény hatására erősödhet, s gyakran a migrént egy...

Fájdalomcsillapító is okozhat...

Furcsának tűnhet, de a fájdalomcsillapítók is okozhatnak fejfájást, ráadásul minél többet szedünk belőlük, annál erősebben, ez az úgynevezett...

Mi lehet a fejfájás oka? - Az orvos...

Édesanyám 42 éves, és nagyon sokszor van erős fejfájása. Legtöbbször akkor fáj neki, mikor menstruál, de azon kívül is sokszor. Orvoshoz nem megy...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.