• "A depresszió okozhat fejfájást?" - Az orvos válaszol

        Szerző: WEBBeteg

        "Lehet, hogy a depresszióm miatt fáj a fejem? Agyi infarktusom volt, utána hónapokig folyamatosan fájt a fejem és csak később derült ki, hogy depressziós is vagyok. Rendszeres orvosi kezeléseken veszek részt." - Válogatás a WEBBeteg Orvos Válaszol rovatának kérdéseiből.

        Kedves Kérdező!

        Okozhat a hangulatzavar testi tüneteket, ezek közül a leggyakoribbak a fáradékonyság, fejfájás, aluszékonyság vagy éppen alvászavar.

        Hirdetés

          A gyógyszerfüggőség


        Magyarországon minden harmadik ember szed nyugtatót, antidepresszánst vagy fájdalomcsillapítót. 
        A gyógyszerfüggőség>>

        A depresszió miatt jelentkező fejfájás a túlzott fájdalomcsillapító használat miatt gyógyszerfüggőséghez és a későbbiekben a fájdalomcsillapítók által provokált fejfájáshoz vezet.

        Ezeket nem fájdalomcsillapítóval, hanem depresszió elleni szerekkel, illetve pszichoterápiával lehet megfelelően kezelni, pszichiáter vezetésével.

        (WEBBeteg - Dr. Bessenyei Mónika, neurológus)

        Módosítva: 2013.07.29 07:38, Megjelenés: 2013.07.29 07:38
      • Cikkajánló

        B12-vitamin

        B12-vitamin

        Dr. Lajtos Melinda

        A B12-vitamin nélkülözhetetlen a szervezet számára. Mit kell tudni róla?

        Lézeres szemműtét

        Lézeres szemműtét

        Szponzorált tartalom

        Vajon miért ilyen népszerű a lézeres szemműtét? Utánajártunk. (x)

        A fejfájások elterjedtsége

        Szinte nincs is olyan ember, akinek ne fájt volna a feje: már Pápai Páriz Ferenc, az egyik első magyar orvosi könyv, a Pax Corporis tudós szerzője is úgy vélte: A fejfájás olyan gyakori dolog, hogy az a csoda, ha valakinek nincs (1). Ez a mondat ma is megállja helyét.

        A fájdalomcsillapítók túl gyakori használatának veszélyei

        Bár a hazánkban - receptre vagy anélkül - kapható fájdalomcsillapítók a megfelelő elővigyázatosság mellett biztonságosak, érdemes szót ejteni egy olyan jelenségről, mely - hatóanyagtól függetlenül - bármely fájdalomcsillapító gyakori szedése mellett kialakulhat.

        Nyári fejfájás a migrén?

        A hőmérséklet emelkedésével és a nyári szabadságnak köszönhetően, a mindennapi rutinból való kiszabadulással, a migrén az egyik leggyakrabban jelentkező fájdalom, amire az emberek többsége a nyár folyamán panaszkodik. Különösen a nagyon forró napokon jelentkező betegségről van szó.

        Migrénje van? Ezeket az ételeket kerülje, és így kezelje a fájdalmat

        A migrénes fejfájás általában hirtelen és pulzáló fájdalommal jelentkezik. A fájdalomérzet fény hatására erősödhet, s gyakran a migrént egy figyelmeztető jelenség, az úgynevezett aura előzi meg.

        Fejfájás gyerekeknél - Mi okozhatja?

        A gyerekkori fejfájás hátterében számos ok állhat. Lehet éhség, kialvatlanság, stressz, lehet fülgyulladás, láz, agyhártyagyulladás, fejsérülés, vérszegénység, egyes gyógyszerek is fejfájást provokálhatnak stb. Egyszerű vírusfertőzés is indulhat fejfájással.

        Fájdalomcsillapító is okozhat fejfájást

        Furcsának tűnhet, de a fájdalomcsillapítók is okozhatnak fejfájást, ráadásul minél többet szedünk belőlük, annál erősebben, ez az úgynevezett gyógyszer okozta vagy rebound (visszacsapásos) fejfájás.

        A gyerekek migrénjét komolyan kell venni

        Az USA-ban mintegy 30 millió ember küzd migrénes fejfájással, mely betegség kialakulásában genetikai tényezők is szerepet játszanak.

        A tenziós fejfájás - Hogyan kezelhető?

        Bár még folyik a tudományos vita a tenziós fejfájást kiváltó okokról, szerencsére már megfelelő terápiás lehetőségek állnak a betegségben szenvedők rendelkezésre.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.