Orbáncom van, mit tegyek? - Az orvos válaszol

Dr. Csuth Ágnes
Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Orbánc van a lábamon. Kell-e valamilyen krémet használni, hogy többet ilyen ne forduljon elő? Ezután már nem vehetek fel mezítláb cipőt? A lábamon gyógyulás után fog valami látszani? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

Kedves Kérdező!

Az orbáncot a bőr, esetleg a körömágy sérülésein bejutó baktériumok okozzák. Ha a mezítláb történő cipőviselésnél a bőre sérült, ez okozhatta az orbáncot. A lényeg a sérülésen van és nem azon, hogy mezítláb hordja-e a cipőt.

A terápiája belsőleg szedett antibiotikum és helyileg hűsítő rázókeverék. A gyulladás megszűnésével utókezelést nem igényel, a duzzanat és a lobos bőrszín is el fog múlni.

Tovább Bővebben az orbánc tüneteiről és kezeléséről ide kattintva olvashat

Dr. Csuth Ágnes, családorvosForrás: WEBBeteg
Orvos szakértőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Módosítva: 2022.07.18 17:03, Megjelenés: 2014.01.21 18:37
Címkék: Orbánc
Hozzászólások (4)

Cikkajánló

Zenei fesztiválok veszélyei Zenei fesztiválok veszélyei

Bizonyos szabályok betartásával elkerülhetőek a kellemetlenségek.

Majomhimlő Majomhimlő

Megfertőződött majomhimlővel egy négyéves kislány Németországban.

IPL - Intenzív pulzáló fény...

Az IPL (intense pulsed light (villanófényes kezelés) eszközök lehetővé teszik a fény ellenőrzött módon történő bejuttatását a bőrbe. A...

Periorális dermatitis

A periorális dermatitis egy olyan bőrbetegség, amely jellemzően a száj, az orr vagy a szem körül kialakuló kiütésekkel jelentkezik. Oka kevéssé...

Orbánc: Tünetek és kezelés

Az orbánc a bőr normál baktériumflórájának tagjai által okozott bőrgyulladás. Tünetei nem specifikusak, könnyen összetéveszthetőek lehetnek más...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.