• Hogyan fussak le 5 km-t? - Hathetes edzésterv kezdőknek

        Szerző:
        WEBBeteg

        Minden évben egyre több ember dönt úgy, hogy kipróbálja a futást és elindul egy futóversenyen. A Runner's World alábbi hathetes edzéstervével egy "nem-futóból" hat hét alatt élete első öt kilométerét futva (és/vagy gyalogolva) teljesítő futó válhat!

        Heti három futó-gyalogló edzéssel és hétvégenként (szombatonként) egy-egy családi programnak is beillő kiegészítő mozgással.

        Hirdetések
        1. hét
        1. edzésnap (hétfő): 1 perc futás, 1 perc gyaloglás 10x megismételve
        2. edzésnap (csütörtök): 1 perc futás, 1 perc gyaloglás 11x megismételve
        3. edzésnap (szombat): Egy kis úszás?
        4. edzésnap (vasárnap): 1 perc futás, 1 perc gyaloglás 12x megismételve
        2. hét
        1. edzésnap: 2 perc futás, 2 perc gyaloglás 5x megismételve
        2. edzésnap: 2 perc futás, 2 perc gyaloglás 6x megismételve
        3. edzésnap: Egy kis kerékpározás?
        4. edzésnap: 2 perc futás, 2 perc gyaloglás 7x megismételve
        3. hét
        1. edzésnap: 3 perc futás, 3 perc gyaloglás 5x megismételve
        2. edzésnap: 3 perc futás, 3 perc gyaloglás 5x megismételve
        3. edzésnap: Egy kis teremi edzés?
        4. edzésnap: 3 perc futás, 3 perc gyaloglás 6x megismételve
        4. hét
        1. edzésnap: 4 perc futás, 3 perc gyaloglás 4x megismételve
        2. edzésnap: 4 perc futás, 3 perc gyaloglás 4x megismételve
        3. edzésnap: Irány a fitneszterem!
        4. edzésnap: 4 perc futás, 3 perc gyaloglás 5x megismételve
        5. hét
        1. edzésnap: 5 perc futás, 3 perc gyaloglás 4x megismételve
        2. edzésnap: 5 perc futás, 2 perc gyaloglás 4x megismételve
        3. edzésnap: Egy hosszú séta az erdőben/parkban, vízparton?
        4. edzésnap: 5 perc futás, 2 perc gyaloglás 5x megismételve
        6. hét
        1. edzésnap: 5 perc futás, 1 perc gyaloglás 6x megismételve
        2. edzésnap: 5 perc futás, 1 perc gyaloglás 5x megismételve
        3. edzésnap: Pihenő.
        4. edzésnap: 5 km futás vagy gyaloglás (5 perc futás és 1 perc gyaloglás)

        A cikk partnerünk, a  oldalán olvasható. 
        "Minden, ami futás!"

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Koleszterincsökkentés

        Dr. Vajda Orsolya

        Mi alapján választ gyógyszert az orvos? Mennyi ideig kell szedni?

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Hatékony zsírégető edzésterv kezdőknek

        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Miért nincs eredménye az edzésnek? Milyen a jó edzésterv?

        Sokan találkoztak már azzal a problémával, hogy rendszeresen jártak edzeni, mindent maximálisan végigcsináltak és mégsem volt látható eredmény hosszú hónapok után sem. Ilyenkor az emberek nagy része csalódottan hagyja abba az edzéseket, pedig elég egy kis újragondolás, néhány apróbb módosítás, és az eredmény biztosan nem marad el.

        A negyedik X után is lehet fogyni

        Sokan érzik úgy, hogy a negyedik, ötödik X után már esélyük sincs a fogyásra, hiszen a korábban működő diéták ekkor már eredménytelennek tűnnek. Valóban igaz, hogy ebben a korban már csak a szigorú koplalással szabadulhatunk meg a feleslegtől? Lóránth Kata a kilók elleni küzdelem leghatékonyabb módjáról beszélt.

        Futás - Edzés hideg időben

        A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti - amúgy csodálatos élményeket kínáló - testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra váltani, hogy a szapora légzés lassuljon, az edzést megkeserítő fájdalom elmúljon. Aztán ismét mehet a futás!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA