• Schirilla György - Embert próbáló téli úszás immár 15 éve

        Szerző:
        WEBBeteg

        A hétvégén, Szarvason, a Holt-Körösben folytatja 15 éve elkezdett sorozatát Schirilla György úszó, aki egy szép hagyományt visz tovább, édesapja ugyanis 1957-től, 37 éven keresztül rendszeresen átúszta télen a Dunát. Fontos számára az egészséges életmód népszerűsítése, az úszás mellett rendszeresen szervez országos hírű futásokat karitatív céllal.

        A sportember az elmúlt hétvégén 15 percet töltött Vácnál a Dunában, a jégtáblákat kerülgetve úszott, miközben szakadt a hó, ráadásul rendkívül hideg volt.

        "Sikerült, de meg kell, hogy mondjam, nagyon sokat kivett belőlem ez az erőpróba. Ritkán fordul elő, hogy ennyire megvisel az úszás. Nagyon nehéz dolgom volt, mert kegyetlenül hideg volt, s ugyan a jégtáblák között el lehetett úszni, a part közelében így is kicsit összevágott a jég. A kezeimen és lábaimon is teljesen elgémberedtek az ujjaim” – mondta a sportember, aki elárulta azt is, hogy a legvégén 45 perces forró fürdőt vett, ettől teljesen rendbe jött.

        Hirdetések

        Schirilla György utálja a hideg csapvizet

        Újabb "jeges" kalandok


        A tervek szerint február 11-én Szarvasnál, 18-án Bikácsnál, 25-én pedig Halászinál mártózik majd meg a jeges vízben – olvasható Schirilla György honlapján.

        Érdekességet fedeztünk fel honlapján, ahol Schirilla György bevallotta: egyszerűen utálja a hideg csap vizet. „Amikor otthon, vagy egy uszodában a hideg zuhany alá állok, olyan rémület és leírhatatlan sokkhatás ér, hogy azonnal kiugrom a vízzuhatag alól. De ha hideg időben állok egy villamos megállóban ott is halálra fagyok. Egészen más a helyzet a nulla fok körüli Duna, vagy tó vízben. Ezekben a helyzetekben otthonosan mozgok. Bele gázolok a dermesztő vízbe és örömmel tempózok” – árulja el a Nemzet Rozmárja. Hogy ez miért fordulhat elő? A jéghideg vízben nem lehet fázni, inkább fokozatosan megfagyni - magyarázza.  

        Hogyan készül az úszásokra?

        Hogyan hat az úszás a szervezetre?


        Az úszás az egyetlen sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít. A ritmusos tempózás, a vízbe merülés, majd kiemelkedés és légvétel váltakozása révén a légzőszerv igen nagy tréningnek van kitéve. De nem csak a légzőrendszer lendül működésbe, hanem szinte az összes izom is. Hogyan hat az úszás a szervezetre?>>

        Az úszások előtt mindig bemelegítő futást tart, jól felöltözve, izzadva, gőzölgő testtel megy a vízbe. Az embert próbáló megmérettetés után - negyedórás sétát és tornát követően - langyos, majd forró fürdőt vesz, általában zuhany alatt. A jéghideg vízből kimászva vöröslik a teste a hidegben, de ez az egészséges, rendben van a vérkeringése. A néhány perces séta pedig azért kell, hogy rendeződjön a keringés. Az úszást szigorúan orvosi felügyelet mellett végzi. Nem akar hősködni, fontos számára a biztonság - nyilatkozta a WEBBeteg-nek.

        Hol a határ? Időben és nem hőfokban tűzött ki célt. Azt mondja, minden évben fél perccel több időt tölt a vízben, most negyed óra után befejezi az úszást, mindig figyelmezteti a szervezete, hogy elég.

        Az orvos senkinek nem javasolja, hogy kipróbálja...

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A hideg időben való tartózkodás az edzett szervezetet is próbára teszi, fokozottan igaz ez, a jéghideg vízben történő úszás esetében. A hideg vízben való úszásnak az alábbi veszélyei vannak: a hideg a keringés összeomlását idézheti elő, a test maghőmérséklete a kritikus szint alá csökkenhet, a test a mozgás miatt folyamatosan veszíti a hőt, majd a mozgás is nehezítetté válik.

        A hideg vízben történő úszás teljesen más, mintha valaki normál hőmérsékletű vízben úszna. Körülbelül 10-15 Celsius fok alatt jelent veszélyt a hideg vízbe esés vagy a szándékos vízben tartózkodás, ilyen hőmérséklet alatt nő a kihűlés veszélye, a keringési zavar lehetősége fokozódik. A hideg vízben mintegy 25-ször gyorsabban veszíti el a test a hőt, mint a hideg levegőn, ráadásul az úszás, mint fizikai aktivitás további hőveszteséggel jár - osztotta meg a WEBBeteg olvasóival Dr. Csuth Ágnes, családorvos. Az izmok merevvé válnak, nehezedik az úszás a nagy erőfeszítés ellenére, a szervezet jobban kifárad. Egészségeseknek sem tanácsos, hogy megpróbálkozzanak a hideg vízben úszással, igen veszélyes „sportról” van szó.

        (WEBBeteg - Tóth András újságíró/ Dr. Csuth Ágnes)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

        Teakockákkal feldobható egy kerti parti

        A bóléba vagy a gyerekek gyümölcslevébe is belerakhatók a színes gyümölcsteákból készített jégkockák. Látványos kiegészítői lehetnek az italoknak, elolvadva pedig fűszerezik azokat.

        Teaötletek

        A gyümölcsökkel bekevert teákat a gyerekek sokkal szívesebben fogyasztják, hiszen a teázás után a gyümölcsdarabok is elfogyaszthatók. De a teából óriás jégkockákat is lehet készíteni, így még különlegesebb lesz az élmény.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        6 ízületkímélő tipp

        Az ízületi fájdalom megnehezíti a mindennapokat, a sportolóknak pedig át kell gondolniuk, mit és mennyit edzhetnek. A nyak, a derék, a váll, a térd vagy az ujjak ízületeinek fájdalma csökkenthető, és az okok is kezelhetők.

        Wellness a mindennapokban!

        A rohanó élet megkívánja, hogy az ember időt szánjon a pihenésre. A mindennapi stressz-szint fokozódása miatt szükséges lenne a napi feszültség levezetése. Erre alkalmas lehet egy pihentető úszás vagy akár egy embert próbáló kemény edzés is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA