Az egészséges középkorú nők mindennap baj nélkül ledönthetnek két italt, de ennél több már növeli a szívritmuszavar kialakulásának kockázatát. Erről szerdán jelent meg tanulmány a Journal of the American Medical Association (JAMA) című orvosi szaklapban.
A mérsékelt, illetve erős alkoholfogyasztás és a szívritmuszavar összefüggésével már több tanulmány foglalkozott korábban, de mindig csak férfiak körében. Ez az első olyan kutatás, amely elegendő számú nőre terjedt ki ahhoz, hogy megbízhatóknak lehessen tekinteni az eredményeket.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Az orvosok csaknem 35 ezer 45 év feletti egészséges nőt vizsgáltak meg, az alkoholfogyasztásról pedig kérdőíves módszerrel tájékozódtak.
Azoknál a nőnél, akik a vizsgálat kezdetekor egészségesek voltak, és az alkoholfogyasztásuk nem haladta meg a napi két italt, nem volt nagyobb a szívritmuszavar kialakulásának kockázata, mint az absztinenseknél.
|
Abban a kis csoportban azonban, amely naponta legalább két italt fogyasztott, a szívritmuszavar kockázata 1,6-szor nagyobb volt, mint azoknál, akik egyáltalán nem ittak.
A szívritmuszavar meglétét éves kérdőíveken jelentették a vizsgált nők, majd ezt az orvosok vizsgálattal ellenőrizték.
A "napi két ital" magyarországi mértékegységekben nem egészen 2 deciliter bornak vagy kicsit kevesebb, mint egy üveg sörnek felel meg.
A szívritmuszavarosoknál hétszer nagyobb az agyi érkatasztrófa veszélye, mint a lakosság egészében.
(FH)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
Lágyéksérv-műtét utáni sport Veszélyesek-e a táplálékkiegészítők? Fáradt vagyok, pedig sokat alszom