Mellékhere-gyulladás

Tisztelt Szakértő! 30 éves férfi vagyok, a következő problémával fordulok önhöz: Tüneteim több, mint egy hónapja jelentkeztek. Fájdalom a herezacskó jobb oldalán, ami folyamatosan sugárzik ki a jobb combba, néha az alhas jobboldali részére is. Vizeletürítéskor égető érzés jelentkezik, de nem kell gyakrabban menni, mint általában, prosztatafájdalom nem jelentkezik üléskor, sem általában. Láz, megfázásos tünetek nem jelentkeztek. Ilyen panaszaim sosem voltak, 2 hetet vártam, hogy magától elmúlik, de ez nem történt meg. 2 hete urológiai szakrendelésen jártam, ultrahangvizsgálattal jobb oldali mellékhere-gyulladást állapítottak meg, a here maga nem érintett, az nem is fáj, vér és vizelet gyorsteszt negatív (15 perc alatt elkészült az elemzés) . A nemi úton terjedő fertőzések kizárhatóak, fél éve nem volt partnerem. Kaptam egy Unidrox nevezetű antibiotikumot (nem tudom Magyarországon létezik-e, a hatóanyaga prulifluxacin 600mg) napi 1 tabletta 10 napon keresztül, elvileg húgyúti fertőzésekre való és ha ez a gond akkor el kellett volna múlnia tőle. Sajnos az állapotomban nem állt be semmiféle változás. Érdeklődnék, hogy milyen hatóanyagú gyógyszert érdemes szedni erre (Augmentint olvastam, hogy hatni szokott). Eléggé tartok ettől a betegségtől, mert azt olvastam, hogy egy idő után krónikussá válik és nemcsak, hogy elég kellemetlen, de sterilitást okoz, nekem pedig nincs családom, de szeretnék a későbbiekben gyerekeket. A legfőbb problémám, hogy jelenleg külföldön tartózkodom, így az elkövetkezendő 2 hónapban nem igazán tudok hosszas labor-és kórházi kivizsgálásokon részt venni, sem hazautazni. Ellenben otthon az orvos felírná receptre, és kiküldenék nekem, csak nem tudom, hogy mit és mennyit kellene szedni. Tudom, hogy egy leírásból nem könnyű megállapítani, mi a helyes kúra, de valami útmutatást szeretnék kérni azon túl, hogy "menjen szakrendelésre". Ill. kérdésem, hogyha nincs más lehetőség, akkor ha csak 2 hónap múlva jutok el otthon teljes kivizsgálásra, ennyi idő alatt kialakulhat-e olyan krónikus betegség ebből, amit többé nem lehet kiiktatni és maradandó károsodást okoz (sterilitás, folyamatos fájdalom-gyulladás, egyebek). Várom válaszát. Köszönettel.

Dr. Papos István válasza gyulladás témában

A panaszokat inkább prosztatagyulladás magyarázhatja, melyet nem szükségszerűen kell antibiotikummal kezelni. A felesleges antibiotikum fogyasztás későbbeikben visszeüthet. Javaslom nem szteroid gyulladásgátló szedését, (pl Diflam tabletta 2x1), amint hazatér, feltétlenül keressen fel urológust.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2017. február 01.

Kérdések és válaszok: Urológiai megbetegedések

Viszkető fityma, vörös folt (ok) a...
Tisztelt Doktor Úr! A nyár végén észre vettem fürdés közben, hogy a makkomon apró vörös foltok vannak. Nem érzékeny, nem viszketett, ezért csak arra...
Visszatérő hólyaggyulladás D-mannóz
Kedves Doktornő! Visszatérő hólyaggyulladás megelőzésére az urológusom napi 3 gram D-mannóz port ajánlott vízben feloldva. Azt mondta, hogy próbáljam ki 3...
Krónikus prosztatitisz utóhatása
Tisztelt Doktor Úr! 2006 és 2017 között krónikus prosztatitisszel kezeltek. Mindig streptococcus alfa haemolizáló tenyészett ki masszátumból, masszírozás...
16 hós kisfiú herevízsérv
Üdvözlöm! 16 hós kisfiamnál 1 éves korában észleltük a heréjén az "elváltozást". Akkor a gyermekorvosunk kérte, hogy a biztonság kedvéért nézessük meg...
Azoospermia
Tisztelt Doktor Úr! Feleségemmel a második lombikprogramba kezdünk neki. Az első lombik előtti spermiumvizsgálatok az alábbi eredménnyel zárultak:...
Alacsony eGFR?
Tisztelt Doktor Úr! 49 éves egészséges (?) nő vagyok. Rutin laborvizsgálatban eGFR-EPI 76% az eredményem, minden más rendben van (pl. karbamid 3,4 mmol/l,...