• Valóban pánik betegség lenne hiszen legtöbbet a tarkó és a homloka fáj?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő ! Lányom mostanában sokat panaszkodott nekem,hogy fáj a feje és melegséget érez,levegőt nehezebben veszi,olyan érzése van mintha el akarna ájulni.Elvittem az orvoshoz elküldött szemészetre,vérvételre ezek az eredmények negatívak lettek bár a vércukor szintje pont határon volt így mondta az orvos azt figyelni kell és ennyiben maradtunk.Viszont ezzel a panaszai a gyereknek nem szűntek meg és az egyik reggel arra ébredt,hogy nehezen kapja a levegőt le akart jönni hozzám szólni és fentről a harmadik lépcsőfoknál elájult és legurult a zajra felébredtünk rögtön ez volt az első eset,hogy el is ájult.Visszamentünk a házi orvoshoz a vérnyomását megmérte 130/70 volt aztán mondta menjünk el neurológiára.Ott a doktornő megnézte a vérképet és mondta rendben van de a háziorvos nem kért vas vizsgálatot mert,hogy ezeket a tüneteket annak a hiánya is okozhatja aztán megvizsgálta és azt mondta pánik beteg.Írt is fel neki gyógyszert /Citalopram Orion 20 mg-os/ ebből napi 1 hétig felet és 1 hét után egész szemet kell szednie.Két napja szedi a felet és este veszi be de ettől olyan kába lesz és rögtön el is alszik, mi lesz ha egészet kell bevennie?Kérdésem lenne önhöz,hogy ez a gyógyszer nem okoz-e majd gyógyszer függőséget? 18 évesen nem igen szeretném a gyereket hozzá szoktatni.És azért aggódom,hogy valóban pánik beteg-e?Nem lehet,hogy valami szervi baj van a háttérben esetleg milyen vizsgálatokat kérhetnék még a házi orvostól?Ha mégis pánik betegség állna a háttérben nem lenne -e elég ha inkább valamilyen nyugtató hatású gyógyteát inna?

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező! A fejfájás, melegség érzés, szédülés, légzési nehézség belefér a pánikbetegség képébe, de a tényleges ájulás viszonylag ritka. Teljesen megnyugtató az lenne, ha a vérnyomásmérés mellett egy EKG-t is csinálna a háziorvos, mert még esetleg valamilyen szívritmuszavar jöhet szóba. Ha ez is megatív, akkor mondhatjuk, hogy "csak" pánikról van szó. A citalopramnak nagyon gyakori mellékhatása az aluszékonyság, ez néhány hét alatt elmúlik. Ha megmaradna, akkor csökkenteni kell a gyógyszeradagot vagy másik szerre kelle váltani. A hangulatjavítóhoz nem fog a lánya hozzászokni, de a gyógyszerszedés abbahagyásánál figyelni kell majd a fokozatos leszokásra. A pánikbetegség legjobb és legtartósabb gyógymódja a pszichoterápia. Ha van lehetőségük rá, akkor keressenek fel egy pszichológust vagy pszichoterapuetát, aki segíthet a helyén kezelni a stresszt és a szorongást.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. május 07., 09:27; Megválaszolva: 2011. május 08., 23:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó estét.. Minden nap rosszul vagyok. Félek hogy rám ez az érzés . Úgy érzem nem kapok levegőt ettől meg ijedek És elkezd gyorsan verni a szivem. A bal felemet gyengének érzem ilyenkor ki száradok nagyon volt hogy mentő vitt el mert azt hittem...
        Kedves Doktornő! Nem a saját betegségemről szeretnék kérdezni, hanem a 28 éves fiamról, aki velünk él /Négyen vagyunk egy család két felnőtt fiú és a szülők/ A kérdés: a 28 éves fiam kisiskolás korától nagyon szorongós volt,...
        Tisztelt Doktornő/ doktor úr! Kb. 1 hónapja hasi panaszokkal és hangulat ingadozással fordultam orvoshoz, aki elküldött laborvizsgálatra. Vérkép jó, széklet negatív, viszont talátak + feherjét a vizeletemben ami elvileg a magas vérnyomás...
        Üdvözlöm! Nem tudom mi lehet a bajom egyre több minden szerintem. sokáig kezeltek skizofréniával, aztán szóban áttértek a depresszió lehetőségre is, viszont közbe gyógyszereket kaptam ami után vért vettek, egyre rosszabb volt a vérképem,...
        Kedves Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhoz,hogy párommal kisbabát szeretnénk meg talán ebben az évben. Viszont én már 4 éve Frontint szedek,0,5mg 2-3x egy nap szorongásom miatt. Nagyon félek beteg lenne a baba a gyógyszerek miatt de...
        Tisztelt Doktor ur/Doktorno! A kovetkezo dolgoban szeretnek segitseget kerni.Egy 57 eves noi ismerosomnek szeretnek segiteni akinek napi szinten fajdalmai vannak a tarkojaban hatul erez fajdalmat a labai nagyon gyengek es folyamatosan zug a fule es...
        Kedves Doktornő! Tialera nevű gyógyszert szedek egy hónapja pánikbetegségre Elején frontint is szedtem 0,25mg, de azt már elhagytam, 1-2 hete teljesen jól voltam Most a napokban viszont a megőrüléstől rettegek egész nap, nagyon rossz ez az...
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tiszteletem panaszaim kb 4 honapja kezdodtek allando mellkas ill hat fajdalom nehezlegzes kohoges ez ido alatt 3 tudo rontgenem volt mind negativ kardiologusnal jartam ekg sziv uh negativ evek ota generalizalt szorongasom es szomatizacios zavarom van kb 9 eve...