Paroxat és Rivotril tbl. szedése

Kedves Doktornő! 51 éves nő vagyok. Kb. 25 éve szedem a Paroxat és a Rivotril tbl-t. Akkor még pszichiáter írta fel mindkettőt: a Paroxat 20 mg-osból naponta egyet, a Rivotril 0,5 mg-osból pedig szintén 1 tbl-t este. Azóta szerencsére majdnem sikerült leszoknom mindkettőről teljesen egyedül, mert nagyon szenvedek a mellékhatásaiktól, illetve mindkettőnek nagyon sok kedvezőtlen hatásáról hallok hosszú ideig történő szedés esetén... Évekig Paroxatból csak napi fél tbl-t vettem be, majd lecsökkentettem úgy, hogy egyik napon a félnek a 2/3-ad részért, a következő napon pedig csak egy negyed tbl-t veszek be, így felváltva. A Rivotrilból pedig este egy negyed tbl.-t, tehát még nem tudtam teljesen elhagyni egyiket sem. Próbáltam úgy, hogy nem vettem be a Paroxatot két napig, de sajnos akkor megvonási tünetek jelentkeztek: remegés, erős feszültség, álmatlanság. Szeretném megkérdezni, hogy ekkora adagan szedve is lehet-e még valami hatása az antidepresszánsnak illetve a benzodiazepinnek, illetve a a dózistól is függ a szervezetre gyakorolt káros hatásuk is, ugye? Szeretném elkezdeni a gotu kola (tigrisfű) szedését, mivel nagyon sok kedvező hatásáról hallok akár a szerotonin szintre, akár szorongás csökkentésére. Szedhetem-e Ön szerint ekkora adag gyógyszerek mellett? (A szerotonin szindróma illetve az erős nyugtató hatás veszélye fennállhat-e?) Köszönöm szépen a segítséget!

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszer elhagyása témában

Tisztelt Kérdező,

Nagyon alacsony mennyiségben szedi már a gyógyszereket. Talán nem egyszerre kéne őket elhagyni, hanem egymást követően.Előbb a Paroxatot, mert rivotrilnak lehet az elvonási tünetek csökkentésére irányuló hatása. Az elvonási tünetek néhány nap alatt elmúlnak, ha nem elviselhetetlen, érdemes bevállalni.

A tigrisfű nem gyógyszer, ezzel kapcsolatosan nincsenek információim, de úgy gondolom, hogy ilyen alacsony dózisban a Paroxat nem okozhat zavart, szerotonin szindrómát különösen nem.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. november 08., 10:37; Megválaszolva: 2022. november 08., 21:36

Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség

Stimuloton
Kedves Dr. Nő. Érdeklődni szeretnék a Stimuloton gyógyszerről. Pszichológushoz járok aki ennek a gyógyszernek az szedését javasolta, de nem mertem...
Gyógyszerszedés
Tisztelt Doktornő! Gyermekkorom óta szorongással küzdök.26 éves voltam amikor először kaptam gyógyszert és nagyon sokat segített.Citapram és Xanax...
Nyugtató mellett alkoholmentes sör?
Jó napot A kérdésem annyi volna hogy scippát szedek illetve frontint utóbbiból napi 3x0,25mg-ot, ihatok e mellette alkoholmentes sört (ennek...
Pánikbetegség gyógyszer
Kedves Doktornő! 2 éve volt az első spontán pánikrohamom, ami begyűrűzött, közlekedni se tudtam stb. Akkor antidepresszáns nélkül, alkalmi frontin...
Somnol covid után álmatlanság
Kedves Doktornő! 5 hete estem át a covidon, komolyabb tüntek nélkül. A szagláselvesztés idegileg nagyon megviselt, és mire vissza kaptam /kb.1 hèt...