Frontin elhagyása

Udvozlom! Kicsit osszetett a problemam, ezert megszamozom a kerdeseimet, ha nem gond. 1.aprilis vegen kezdtem szedni a frontin 0.5-t, eleinte reggel 0.25, delben 0.25, este 0.5-os adagban. Az elmult fel evben sajnos nem tartottam a rendszert es ha szorongtam bevettem, ha nem, akkor nem, viszont este mindig. Kb 2 honapja napi 3x0.5mgot szedek, a folyamatos szorongas miatt, melyet betegsegfobia valt ki. Oktober vegen kezdodtek a panaszok, fulcsenges, izomgyengeseg, remeges, imbolygo erzes. Voltam ful orr gegesznel, haziorvosnal, de ok azt mondtak, virus stb, varjak...koponya MRem majus vegen volt, negativ lett (nyilvan mas okbol es akkor meg nem voltak ezek a tunetek) . Azt veszem eszre, hogy teljesen logikatlanul tor ram az imbolygo erzes es az izomgyengeseg, de ha beveszem a frontint, egy idore elmulik...4-5ora mulva ujra elojon. Kerdesem, hogy ezek a tunetek lehetnek a frontintol, es h ossze vissza szedtem, ill mar kevesnek bizonyul a 3x0.5 is, vagy aggodjak megint agydaganat v agyi problema miatt? (nyaron emiatt mentem angio MR-re...) 2.kerdesem, hogy mivel nem orulok ezeknek a tuneteknek es egyaltalan annak, hogy raszoktam a gyogyszerre, elkezdtem 0.25osovel csokkenteno 3-5napos bontasban. Viszont eleg nehezen viselem es az imbolygas is neha erosebb, remalmaim es halalfelelmem van stb...ez meddig tarthat? Es ha sikerul teljesen lerakni, utana meddig fordulhat elo elvonasi tunet? Tenyleg nagyon felek, hogy agyi betegseg okozza a bajom, de epp azert szoktam ra a frontinra, mert evek ota karcinofobiaval kuzdok, es ez segitett. Viszont ha a frontin okozhat ilyen tuneteket, akkor ez egy ordogi kor, mert akkor meg azon felek majd, h valami szervi bajom van..... Kerem, nyugtasson meg, h amiket 2 honapja tapasztalok azok lehetne a frontin miatt, mert mar elore latom magam fel ev elteltevel egy MR gepben, amit nem lehet minden tunetnel eljatszani..... Koszonom elore is!

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszer elhagyása témában

Tisztelt Kérdező,

A leírás alapján nekem az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy szervezete hozzászokott a Frontinhoz, és jelzi a hiányát testi tünetek formájában. Ezt megerősíti a tapasztalat, hogy csökkentésre erősödnek a tünetek.

A lassú csökkentés mellett a másik lehetőség antidepresszáns beállítása, ami mellett könnyebben elhagyható a nyugtató. De ezt kollégával egyeztetve, általa követve kéne megtenni.

A tapasztalat az, hogy a Frontin elhagyását követően 1-2 héttel megszünnek az elvonásos tünetek.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. december 20., 15:15; Megválaszolva: 2021. december 20., 21:38
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Cipralex - leszokás
Üdvözlöm! Lassan egy éve szedek Cipralex 10mg tablettát szorongásra. Rászokásnál semmilyen vészes tünetet nem produkált szervezetem, csak lassan...
Érdeklődés egy betegséggel...
Kedves Dr. Pálvölgyi Rita! A kérdést nem magammal kapcsolatban, hanem egy nagyon kedves barátommal kapcsolatosan szeretném feltenni. Egy 48éves...
Scippa szedése súlyos depresszióra
Tisztelt Dr.nő! 23 éves, fiatal lány vagyok és lassan 5 éve szedem a Scippa antidepresszánst a Yarocen alvás segítő mellett. 2021 nyarán jött egy...
Kényszerek
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám, hogy állandóan szorongok, valamin, mások szerint alaptalan dolgokon. Ahogy egy szorongás elmúlik, rögtön...
Pánikrohamok
Üdvözlöm! Mostanában nagyon sokszor előfordul, főleg a munkahelyemen, de moziba, plázában is, hogy elkezdek valakivel beszélgetni, és pár perc...