Betaloc vs. Májnagyobbodás

Tisztelt Doktor úr/nő! A kérdésem az lenne, hogy hosszútávú Betaloc terápia alatt kialakulhat-e esetleg májnagyobbodás? És ha igen, akkor milyen gyakorisággal? Mellesleg semmi gondom a májammal, csak ezt az információt hallottam, és most fogom elkezdeni a Betaloc szedését... Milyen óvintézkedéseket érdemes megcsinálni időnként? Vagy szükség van-e rá egyáltalán? A betegtájékoztatóban semmi erre utaló jelet nem olvastam, de van egy ismerősöm, aki konkrétan így járt. Mit tanácsolna nekem? Félnem kellene? Előre is nagyon köszönöm válaszát! Üdvözlettel: Arnold.

Dr. Csuth Ágnes válasza béta-blokkoló témában

A Betaloc régi, biztonságosnak bizonyult gyógyszer. Mint minden szernek, ennek is lehetnek mellékhatásai, ritkán beszámoltak a májfunkció emelkedéséről, de csak súlyos májkárosodásban javasolják a dózis csökkentését. Elég a rendszeres laborkontroll, ha elkezdi szedni a gyógyszert.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. július 12., 17:26 ;Megválaszolva: 2010. július 13., 14:03
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Metoprolol Z Hexal 50 mg túladagolása
Tisztelt Webbeteg szakértő! Arra lennék kíváncsi, hogy ha valaki ebből a Metoprolol Z Hexal 50 mg- ból 1 levél tabletta ami 10db bevesz az halálos...
Béta blokkoló napi adagjának...
Tisztelt Doktornő/Úr! Három és fél éve szedem a Neblietet, napi 1 tablettát. Eddig aránylag kordában is tartotta a pulzusszámom és vérnyomásom...
gyógyszer hideg kézre
Tisztelt Doktornő! Orvosom NEBIVOLOL 1 A PHARMA 5 MG tablettát írt fel nekem, értágító és pulzus csökkentő hatása miatt. Ugyan akkor a...
Szívbetegség lehet?
Tisztelt Doktornő! 22 éves nő vagyok és jelenleg tanulok, azzal a panasszal fordulnék Önhöz, hogy az utóbbi pár napban változást vettem észre a...
Szívritmuszavar
Tisztelt Doktornő! 74 éves édesanyámnak 2015-ben myxomát távolítottak el a szívéből, majd egy év múlva ablatiot végeztek. Ezután panaszmenetes...