Béta blokkoló napi adagjának emelése okozhat-e problémát?

Tisztelt Doktornő/Úr! Három és fél éve szedem a Neblietet, napi 1 tablettát. Eddig aránylag kordában is tartotta a pulzusszámom és vérnyomásom, az utóbbi időben azonban mindkettő emelkedett. Legutóbbi orvosi vizsgálaton 158/98-as vérnyomást és 110-es pulzusszámot mértek, amihez persze hozzájárul a stressz is, mivel vérnyomásméréskor - nem tudom, miért -, mindig bestresszelek. Ettől függetlenül tudom, hogy ez nem igazán ideális érték még így sem. Az orvos javasolta, hogy ha érzem, hogy magas a pulzusszámom, vegyek még be egy fél tablettát. Magam is érzem, hogy az utóbbi időben magasabb, mint kellene. Kérdésem lenne, hogy ezt a napi 1 tablettával együtt vegyem be, vagy csak akkor, ha úgy érzem, (és mérem) hogy magasabb, mint kellene? Tehát lehet-e a napi adagomtól eltérő időben? Vagy azzal együtt kellene bevenni? Másik gondom, félelem van bennem, hogy a napi másfél tabletta nehogy annyira levigye a pulzust, illetve vérnyomást, hogy rosszul leszek. Vagy fölösleges ez a félelmem? Most vettem itthonra egy vérnyomásmérőt, egyszer mértem (akkor is stresszeltem, amikor rám került a mandzsetta) , ekkor 145/ 85-ös vérnyomást, és 98-as pulzust mértem. Tehát feltehető, tényleg kell az emelés, de félek, nehogy rosszul legyek. Magam is érzem, ha csinálok valamit (pl. takarítás, vagy egyéb fizikai, de nem nehéz munka) , a pulzusszámom rögtön feljebb megy. Orvosom azt mondta, ha legközelebb is ilyen értékeim lesznek, 24 órás mérésem lesz. Válaszát megköszönöm.

Dr. Molnár Dóra válasza béta-blokkoló témában

Kedves Kérdező! Érdemes lenne a 24 órás vérnyomásmérést megcsinálni, mert már lehet, hogy nem ez a gyógyszer a legjobb az Ön számára, vagy lehet, hogy csak ki kellene egészíteni egy másikkal. Évek alatt változhatott az állapota. Átmenetileg szedheti a háziorvosa által javasolt módon a gyógyszert, de hosszabb távon valószínűleg változtatásra lesz szükség. Általános kivizsgálás is javasolt: EKG, esetleg szív- ultrahang, teljes körű laboratóriumi vizsgálat, hasi ultrahang, szemfenéki vizsgálat. Leletek birtokában lehet kiválasztani az Ön aktuális állapotának megfelelő terápiát. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. július 22., 21:53 ;Megválaszolva: 2013. július 23., 17:41
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Metoprolol Z Hexal 50 mg túladagolása
Tisztelt Webbeteg szakértő! Arra lennék kíváncsi, hogy ha valaki ebből a Metoprolol Z Hexal 50 mg- ból 1 levél tabletta ami 10db bevesz az halálos...
Betaloc vs. Májnagyobbodás
Tisztelt Doktor úr/nő! A kérdésem az lenne, hogy hosszútávú Betaloc terápia alatt kialakulhat-e esetleg májnagyobbodás? És ha igen, akkor...
gyógyszer hideg kézre
Tisztelt Doktornő! Orvosom NEBIVOLOL 1 A PHARMA 5 MG tablettát írt fel nekem, értágító és pulzus csökkentő hatása miatt. Ugyan akkor a...
Szívbetegség lehet?
Tisztelt Doktornő! 22 éves nő vagyok és jelenleg tanulok, azzal a panasszal fordulnék Önhöz, hogy az utóbbi pár napban változást vettem észre a...
Szívritmuszavar
Tisztelt Doktornő! 74 éves édesanyámnak 2015-ben myxomát távolítottak el a szívéből, majd egy év múlva ablatiot végeztek. Ezután panaszmenetes...