• Ritmus és merevedési zavar

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt doktor Nő/Úr

        34 éves férfi vagyok és 4 hónapja kórházba kerültem mellkasi fájdalom miatt. Ott megállapították, hogy ritmuszavarom van. (EKG vizsgálattal monomorp, trigemin elrendezésű ventricularis extrasystolék igazolódtak, illetve Holter során főként a normofrekvencia tartományban nagy mennyiségű jobb kamrai kiindulású izolált VES ábrázolódott, néhány couplet és egy BTSZB morfológiáju salve mellett) A „betegségemre” Concor 5mg-os (1X5mg) gyógyszert kaptam. A vérnyomásom mindig rendben volt sőt inkább alacsony is volt. Az ismerőseim közt is többen szednek ilyen gyógyszert de ők vérnyomáscsökkentőként. A kérdésem az, hogy valóban ez a gyógyszer a megfelelő a „betegségem” kezelésére? A vérnyomásom azóta nagyon alacsony (100/70 illetve még ennél is  alacsonyabb). Ráadásul azt vettem észre, hogy mióta szedem ezt a gyógyszert a merevedésemmel is problémáim vannak! Igaz voltam urológusnál aki prosztatagyulladást állapított meg. Kérem szíves válaszát! Tisztelettel

        WEBBeteg szakértő válasza a ritmuszavar témában

        Kedves kérdező! A Concornak valóban van vérnyomáscsökkentő hatása, de pulzuscsökkentő hatása miatt is alkalmazzuk. A kamrai extraszisztolék értékelésénél, kezelésénél figyelembe kell venni, hogy gyakran előfordunak szervi szívbetegség nélkül is (sokan meg sem érzik őket, csak rutin EKG során derül rájuk fény), máskor koszorúér-betegséghez, szívizom-betegséghez, billentyűeltéréshez társulhatnak (nem írja, ezek kizárásra kerültek-e). Általában ártalmatlanok, máskor életveszélyes ritmuszavar előfutárai lehetnek. Abban az esetben, ha nincs szervi eltérés, ez utóbbinak nagyon kicsi a valószínűsége, és az extrák többnyire nem is igényelnek kezelést. Ha panaszok jelentkeznek (szívdobogásérzés, ritkábban mellkasi fájdalom, fulladás, szédülés), akkor viszont az első választandó szer a béta-blokkoló, melynek csoportjába a Concor is tartozik. Alkalmazhatók más típusú szerek is, de azok mellékhatás-profilja kedvezőtlenebb, esetenként még több ritmuszavart okoznak, egészséges szívűek esetén tehát kevésbé jön szóba az alkalmazásuk (a kezelés mellékhatásainak kockázata jóval meghaladja az előnyök mértékét). A merevedési zavar lehet a Concor kezelés következménye is. Amennyiben a gyulladás gyógyulása után is fennmarad a panasz, érdemes ezt jelezni a gondozó kardiológus felé is, aki esetleg megpróbálja lecserélni vagy elhagyni a szert. Indokolt esetben, ha Ön a pulzuscsökkentőt nem tolerálja, az extrák viszont panaszt okoznak, megpróbálható a katéteres abláció is, ennek elbírálása elektrofiziológiai/aritmológia szakrendeléshez tartozik. Az extrák számát egyébként stressz, dohányzás, kávéfogyasztás is befolyásolja, ezeken is érdemes változtatni, illetve magnéziumpótlás is segíthet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-03 13:39:23; Megválaszolva: 2010. február 03., 13:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Panaszom 1 hete kezdődött, ülés közben enyhe ütéseket éreztem a mellkasomnál. Korábban már voltak extraszisztolés panaszaim, ez is arra hasonlított. Azonban itt nem a kihagyás és nagyobb dobbanás, hanem 3-4 kisebb, de...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő! Két hete történt, egy házibuliban, ahol viszonylag sok alkoholt fogyasztottam, majd erre még több vizet. Az este folyamán már korán felfigyeltem rá, hogy ahogy rágyújtottam egy-egy cigarettára, úgy kapott el a...
        Üdvözlöm doktornő! Édesapámnak 2015-Ben volt szívműtétre. A mai napon volt kontroll vizsgálaton, szeretnék érdeklődni az adatok után. Mit gondol minden rendben van? Köszönettel: Diána
        Panaszaim 2019. május végén kezdődtek. Pihenés közben fekvő testhelyzetben félrevert a szívem percenként több alkalommal is ( pulzus kimaradás - erősebb bedobbanás) rosszullét és pulzusszám növekedés nélkül, aznap délután ismét...
        Tisztelt DoktorÚr/Nő! Kérem segítsen értelmezni a leletemet. Az orvos annyit mondott,hogy szívbillentyű problémám van de nem igényel kezelést. Mennyire súlyos ez az állapot? látható esetleg más eltérés amit nem említett? Vagy tényleg nem...
        Tisztelt Doktornő! Születési szív probléma végett kérdeznék, ami apai ágról származik, öröklődött, de csak én vagyok az aki ennyire érzi. Közel egy éve volt MRI vizsgálatom, aminek az eredménye: LVEDV: 126 ml, LVESV: 33 ml, LVEF:74 %,...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem,hogy időnként a gyomorból érzem,hogy melegség önt el és dobban a szívem és 180-ra felment a pulzusom.Fordult már elő.Általában 80-100 közötti a pulzus. Vérnyomás 100-120/70-80 közötti.Semmi más...
        Kedves Doktornő!4 napot feküdtem korházban.Pánikbeteg vagyok,de most a háziorvos STD bejegyzéssel küldött korházba.Készültterheléses és normális ekg is.A terheléses ekg eredménye:V4-V6-ig nem sign.STD alakult ki.Az átlagos ekg...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Lehetséges jobb kamrai vezetési késés [RSR (QR) V1/V2-ben]. Ez áll 14 éves kislányom friss sportorvosi EKG leletén,de úgy adták át számára,hogy minden rendben van. Valóban nincs probléma? Aggódom.
        Tisztelt Doktornő Mult héten sürgösségire mentem ahonnan a kórház kardiologiai osztályára utaltak kivizsgálásra. Panaszom összevissza szivverés volt, ami mellett néha 120 as pulzus lett pár percre, majd ujra 80. Ez kb 2-3 órán át tartott,...