Szívritmuszavar: komolyabb a problémám?

Tisztelt Doktornő/Úr! Körülbelül egy két hónapja jelentkeztek a panaszaim, nehézlégzést tapasztaltam, illetve heves szívverést. Akkor elvégeztek EKG-vizsgálatot, illetve tüdőröntgent, majd egyéb vizsgálatok után a tüdőgyógyászom asztmát állapított meg nálam. Nem sokkal később azonban erős szívdobogás-érzést tapasztaltam, normális pulzus és vérnyomás mellett is( 120/80 ill. 70-80-as pulzus). Ezen kívül úgí érzem olykor, mintha ritmuszavaraim lennének, ezt már vérnyomás-mérés közben is sikerült tetten érnem. Nem vagyok benne biztos, hogy a mellkasomban érzett dobbanás a ritmuszavar következménye, vagy esetleg az asztma okozza-e (esetleg a lerakódott váladékkal áll-e kapcsolatban), de mivel elég ijesztő, orvoshoz fordultam. Újabb EKG-vizsgálatot végeztek el rajtam, ami után azt mondták, hogy tanácsos 24 órát EKG-vizsgálatot is végezni, ezen kívül semmi komolyat nem mutatott a gép. A háziorvosom ugyanakkor pajzsmirigy-problémára gyanakszik, a vérvétel már megtörtént, vizsgálatra viszont csak két hónap múlva mehetek. Az orvosom ISoptint írt fel, de azt a betegtájékoztató elolvasása után nem merem beszedni, főleg mivel az asztmára való gyógyszerekkel nem is szedhető együtt (Alvescot használok). A holteres vizsgálatra május 29-én kerül sor, viszont aggódom, hogy esetleg komolyabb a problémám, a szívdobogás-érzés, illetve a vélt ritmuszavar naponta jelentkezik. Szeretném kérni tanácsát! Köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a ritmuszavar témában

Kedves Kérdező! A szívbedobbanás oka valószínűleg extraszisztolé lehet, ezek olyan nem sorban érkező ütések, amelyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val, esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést. Kialvatlanság, nagy stressz, jelentős izzadás, nagyobb mennyiségű koffein is fokozhatja az extraszisztolék és egyéb ritmuszavar előfordulását. Kifejezett rosszullét, eszméletvesztés, tartós, gyors (100/perc feletti pulzus) ritmuszavar esetén ügyeleti ellátás igénybevétele javasolt. A kardiológiai vizsgálatig megpróbálható esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítmény alkalmazása, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje! Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 25., 12:34; Megválaszolva: 2014. április 27., 19:13
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Mellkasrontgen
Tisztelt Doktornő Azon kerdesemmel fordulok Önhöz, hogy mellkasrontgenen voltam és az alábbi diagnózist állapították meg a leletemen. Éles...
Volt pánikos
Tisztelt Doktornő/ Úr! Egy éve elég súlyos pánikbetegséggel és generalizált szorongással kerültem be a pszichiátriára! Gyógyszereket kaptam, de...
Extra dobbanások
Tisztelt Doktornő! 20 hetes kismama vagyok, egy pár napja vettem észre, hogy olyan érzésem lenne, mintha kimaradna egy szívdobbanásom, aztán meg...
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...