Koleszterin csökkentő és a multivitamin alkalmazása

T. Címzett! Magas(8 körüli triglicerid szint) koleszterin értékre "ROXERA 30 mg " gyógyszert írtak fel. Azt szeretném megkérdezni, hogy ennek a szedése mellett lehet-e multivitamint szedni, amelynek egyes alkotó részei is rendelkeznek koleszterin csökkentő hatással? Ki lehet-e váltani a sztatin alapú gyógyszert olyan vitaminokkal ami jó hatással van a koleszetrin szintre. Olvastam, hogy a koleszterint csökkentő gyógyszerek a sztatinok családjába tartoznak, és ez az anyag károsítja az izom tömeget, bele értve a szív izomzatát is, ezáltal növeli a szívelégtelenség bekövetkeztét. Édesapám és a Nagymamám is szívelégtelenségben halt meg, sajnos láttam is, ezért félek, hogy olyan gyógyszert szedek ami ehhez vezet. Különösen konkrét betegségem nincs, nem magas a vérnyomásom, a cukor normális, húgysav érték volt magas, de a gyógyszer mellett normális lett. A Betalocot gyors pulzás miatt szedem.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza vitamin témában

Kedves Kérdező! Ez a triglicerid érték igen magas, először is diéta szükséges. Még az sem biztos, hogy ez lesz a végső megoldás a problémára. Az ön által szedett gyógyszer biztonságos, de laboratóriumi kontroll szükséges, amely az esetleges izomkárosodást kimutathatja a vérből. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 18., 11:02; Megválaszolva: 2012. szeptember 18., 19:47
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Lad stent re-stenosis
Kedves doktornő, Szeretném meg tudni, hogy mit takar ezen megjegyzés: „Stent in LAD 20-30 % in stent restenosis.”? 17 hónapja kaptam az első...
Pitvarfibrilláció
Üdvözlöm Több éve pánikbeteg vagyok, ezért évente járok kardiológiai kivizsgálásra. Ekg, terheléses ekg, labor és ultrahang rendben, azonban...
Hirtelen szívleállás
Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Köszönöm szépen válaszát az előző írásomra. Elnézést, ha fárasztom az üzeneteimmel. De a múltkor feltett...
Extrasystole vagy ritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! Köszönöm az eddigi gyors,megnyugtató és részletes válaszait. Legutolsó kérdéseim a hosszú QT szindrómára vonatkoztak. Volt...
Hirtelen szívleállás
Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Kiskorom óta félek a hirtelen szívleállástól, ami egy éve nagyon erős szorongássá fajult. Az interneten utánaolvastam a...