pánik vagy szíívritmuszavar?

Tisztelt Szakértők! A kérdésem a következő lenne: 2002 óta vagyok pánikbeteg, a hozzátartozó, jellegzetes szívtünetekkel: (gyors szívverés, extrasystole, halálfélelem, szorongás, nehéz légzés, vérnyomás emelkedés roham alatt) Teljes kardiológiai kivizsgáláson estem át, mint jó pánikbeteg többször is. Minden negatív lett, így vált jogossá a pánik diagnózisa. Akkor megkaptam a megfelelő kezelést (Zoloft, Rivotril) , de egy idő után a mellékhatások miatt a Zoloftot elhagytam, maradt a Rivotril, amit elalvás előtt, illetve ha szorongós napnak néztem elébe szedtem is. Nagyjából jól elvoltam így, bár az extrák azért megmaradtak időnként elég sok is volt, arra viszont kaptam Nebiletet, bár óvatosan szedem, mert a régebbi élsport miatt alacsony a nyugalmi/éjszakai pulzusom. Az idei év azonban változást hozott, rengeteg pánikroham szerű esemény, nagyon erős szorongás, félelem, nehézlégzés, szapora szívverés lépett fel többször. Illetve egy új tünet, ami nagyon aggaszt: Időnként rámtör egy olyan érzés, hogy a bőrömön tarkótájékon, illetve a has környékén égő érzést, zsibbadást? érzek, mintha megégettem volna ezután jön a szédülés illetve a vérnyomás emelkedés és a szaporább pulzus(nem vészesen szapora 70-80 körüli, de nekem a nyugalmi szokott 55 körül lenni) Két nappal ezelőtt voltam kardiológusnál, ott volt terhelés, nyugalmi EKG, és szívecho. A terhelés 10 MET fölött volt elérte a célfrekvenciát, csak 234-re felment a vérnyomásom, de végigvittük. A szívechon és az EKG semmi kóros elvváltozás nem volt a terhelés a doktor szerint kiváló lett, semmiféle ritmuszavar és egyéb probléma nem lépett fel. Akkor viszont mi állhat az általam elmondott tünetek mögött? Jelenleg járok pszichiáterhez is, most állít be Sertalinra, csak 5 napja szedem. A kardiológust jobban nem tudtam kifaggatni. Erősen szorongok, nagyon félek ettől a tünettől, a vérnyomásom is felmegy a 125/85-ről 150/95 köré ha ezt érzem. Ez még mindig a pánik, vagy valami ritmuszavar tünete? K

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza szapora szívdobogás témában

Kedves Kérdező! Az ingadozó vérnyomás hátterében állhat a pánikroham kapcsán hirtelen megnövekvő adrenalin szint, amely egyébként az extraütésekért is felelős. Amennyiben az az állapot nagyon gyakori, és közben Ön öregszik is, a fixált magasvérnyomás betegség kialakulásához hozzájárulhat a pánikbetegség is. Nagyon fontos a rendszeres sport, itt le tudja vezetni a feszültségeket- és persze a pszichiátriai kezelés is. Jobbulást kívánok, tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 07., 16:59; Megválaszolva: 2012. szeptember 08., 21:57
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívdobogás!?
Szép estét kívánok! Szeretnék segítséget kérni. 4. napja érdekesen érzem maga. A gyomromból elindul egy ilyen ijedtség érzés, föl a nyakamig...
Reggeli magas pulzusszám
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja a reggeli nagyon magas, 120-140 körüli pulzusszámot? 15 éve sinus tachicardiám van, az...
mi lehetett a baj?
Tisztelt Doktor, Pár nappal ezelőtt volt egy rosszullétem vezetés közben. Éreztem egyfajta melegséget a szívem körül és kezdett elsötétülni a...