Rendellenes havi vérzés (hormonális probléma)

Tisztelt Doktor Nő, Doktor Úr! A páromnál az utóbbi 1-1.5 évben a havi vérzései rendellenesen jönnek meg. Előzményként fontos lehet tudni, hogy a rendellenes vérzés kialakulása előtt egy darabig fogamzásgátlót szedett, majd áttértünk fogamzásgátló gyűrűre. Kb. 1 éve már semelyiket nem alkalmazzuk. A párom tavaly felkeresett ez ügyben egy nőgyógyászt. Ott megállapitották, hogy nincs semmilyen fertőzés vagy szervi elváltozás ami a vérzést okozza. Ott azt a tanácsot kaptuk, hogy ezek alapján a vérzés nagy valószinüséggel hormonális eredetű zavarból jön. Javasolták, hogy ne használjuk tovább a fogamzásgátló gyűrűt mert elképzelhető, hogy a hormonális rendszert azt zavarja meg és keressünk fel egy termszetgyógyászt, ő majd ajánl olyan hormon tartalmú természetes tablettát és kenőcsöt ami helyre billenti a vérzést "vezérlő" hormonszintet. Elmagyarázta, hogy a fogamzásgátló gyűrű és tabletta alkalmaz sakor a havi ciklust ezen készitmények fogják "szabályozni" és nem az emberi szervezet természetes szabályozási rendszere. A párom kételkedett abban, hogy ez hatásos lehet ezért nem alkalmazta az előirások szerint a megvásárolt természetes hormonális készitményeket. Azonban következett pár hónap amikor kicsit rendeződni látszott a havi ciklusa. Pár hónapja azonban újra rendszertelen lett. Felkeresett ezuttal egy nőgyógyászati szakrendelést. Ott megállapitották, hogy szintén horminális eredetű a baj emitt elképzelhető, hogy megvastagodott a méhnyálkahártya és a vérzés ezen okok miatt van. Továbbá a Doktor Úr kioktatta a páromat, hogy miért is hallgattunk az előző doktor tanácsára, mármint arra hogy álljunk le a fogamzásgátló gyűrűvel és hormontartalmú készitménnyel kezeljük a probléma okát. A doktor javasolta tehát, hogy kezdjük el ismét használa a fogamzásgátló gyűrűt, továbbá felirt egy vérzés csillapitó tablettát. Én személy szerint azt látom (és az első orvos is ezt mondta) , hogy ez tüneti kezelés lenne, a valódi okot ez nem szüntetné meg. Mi tévők legyünk? Ha ez a probléma nem oldódik meg annak biztosan súlyosabb következményei is lehetnek. Fura és megdöbbentő volt azzal szembesülni, hogy a két doktor ugyan hasonló diagnózist állitott fel azonban a kezelésre teljesen más megoldást, javaslatot adnak. Kinek higgyünk? Továbbá Önök szerint hatásos lehet e a természetes hormonális alapú készitmények alkalmazása? Az utóbbi orvos szerint ezek nem hatásosak, csupány kuruzslás, az előbbi orvos szerint viszont ez egy olyan alternativa amit sok nőgyógyász nem fogad el és inkább fogamzásgátlókkal probálják a baj tünetét kezelni. Kiegészités: a párom eléggé ideges természetű, sokat stresszel, hirtelen tud dühbe jönni. Ő mindig is ilyen volt de elképzelhető, hogy a felborult hormon háztartás miatt ezek felerősődnek.

Dr. Kiss György válasza vérzészavar témában

Tisztelt Uram!

Kérem, hogy a ciklus 3., 11., és 21. napján végeztessenek "hormontükör " vizsgálatot / vérvétel./

FSH, LH, Prolactin, Oestradiol, Progesteron, valamint Tesztoszteron meghatározás kérjenek minden alkalommal.

Ez a korrekt ciklusdiagnosztika, mely segithet tisztázni, hogy párjánál a ciklus melyik fázisában lehet zavar.

Ha emellett rendszeres hüvelyi ultrahang vizsgálat is történik / méhnyálkahártya vastagság, petefészkekben tüszőnagyság mérése / akkor valóban kiderülhet a zavar tényleges oka.

A kivizsgálás előtt legalább 2 hónappal már ne használjon párja semmiféle hormont--természeteset sem, mert akkor fals eredményt kaphatnak csak.

Az orvosok therápiás tanácsot adtak Önöknek, ezek eltérőek lehetnek, de Önnek abban igaza van, hogy előbb a tényleges ok derüljön ki és utána jöhet csak a kezelés.

Üdvözlettel: dr.Kiss

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. április 07., 09:37; Megválaszolva: 2016. április 07., 19:40

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Gyógyszer adagolás
Jó napot kívánok! Szeretném megkérdezni hogy a Progesterone Exeltis gyógyszert a menstruáció első napjától, vagy a végétől számított 12 nap...
vérzészavar, hormon
Tisztel Doktor Úr/Nő! Szeptember folyamán együttlét után minimális vérzést tapasztaltam. Orvoshoz mentem, rákszűrés: P2, méh rendben, három...
Mi lehet a baj?
Ma van a 61. napja. Hogy nem jött meg a menstruációm, ráadásul semmi jele sincs, hogy megfog jönni. Ma csináltam egy tesztet (mert nővérem annyira be...
Mi lehet a baj?
Tisztelt Doktor úr! olyan gondom lenne, hogy egy már 5 hónapja keztem el szedni egy új fogamzásgátlót, mèghozzá velgyn tablettát. Eleve nem a...
Miért van ez, ha negatív minden...
Kedves Doktor nő/úr! Nekem egy olyan panaszom lenne, hogy október 11.-én együtt voltunk a barátommal, védekeztünk is, viszont az aktus végén...