hüvelyszárazság

Helló! Azt szeretném tudni mi lehet az oka hogy az utóbbi 3-4 alkalommal aktus közben hirtelen kiszárad a hüvelyem, nem fáj nem kellemetlen de a férjem mindíg szóvá teszi minden alkalommal óvszert használunk.5 gyermeket szültem a legkisebb most 1, 5 éves.Sokszor fáradt vagyok lehet ez az ok, vagy inkább a kezdődő menopauza? Köszönöm válaszát előre is Üdv.:Szilvi

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza hüvelyszárazság témában

Kedves Szilvi! Amig vérzései többé-kevésbé rendszeresek, addig a hüvelyhámot éltető tüszőhormont termeli a petefészek, tehát nincs menopauzában. Annak első jele a vérzés teljes elmaradása lesz. Hüvelyi szárazságérzete ellen két dolgot tegyen meg: Vegyen a patikákben recept nélkmül kapható Ovestin krémet, egy két centinyi csíkot az ujjával vigyen be a hüvely elejébe és ott körkörosen dörzsölje be a hüvelyfalba kétszer egy héten. Vegyen ugyancsak recept nélkül egy tubus szilikon tartalmú Dermolin gélt, ebből minden aktus előtt babnyi gélt kenjen el a bejáraton, ez szintelen, szagtalan, ízetlen, roppantús sikossá változtatja a terepet. Néhány hét után hagyja ki egyiket, másikat, hogy van e még szükség rájuk. Elmosolyodtam a fáradtságán 5 gyermek mellett. Egy vérvétel tisztázná, hogy áll vas ellátottsággal, vagy egyéb, fáradtságra választ adó hiánnyal.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 24., 07:22; Megválaszolva: 2012. szeptember 26., 22:11
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
aranyér műtét utáni állapot
Tisztelt Doktornő, 2 hete aranyérrel műtöttek. Külső rögöket távolítottak el. A műtét előtt nem voltak nőgyógyászati gondjaim, de azóta...
étkezés hatása
Tisztelt Doktor Úr! Pár héttel ez előtt változtattam étkezési szokásaimon, melyben teljesen kivontam étrendemből a fehér lisztet (kenyér...
Fogamzásgátló
4 hónapja szedek Iamna fogamzásgátlót, szakrendelésen ezt írták fel (addig nem használtam semmilyen hormonális fogamzásgátlót, csak óvszert) ....