menstruációs problémák

Kedves Doktor Úr! Olyan problémám van, hogy egy éve 3 hónapra elmaradt a vérzésem. Voltam orvosnál, megvizsgált, azt mondta, hormonális problémám van, és diétázzak (kicsit túlsúlyos vagyok) . Duphastont írt fel, és visszajött a havi menstruációm. Az utóbbi 2-3 hónapban viszont azt vettem észre, hogy két menstruációm között előfordul, hogy egy-egy nap némi vér, barnázásom van, esetleg egy kis darab alvadt vér. Most pedig egy héttel előbb jött meg a rendes mentruációm, de nagyon furán. Egyik nap van, másik nap nincs, és jelenleg ebben az állapotban vagyok múlt szerda óta. Előtte két nappal, hétfőn volt egy szájsebészeti beavatkozásom, talán van hozzá köze.? Ön szerint mi lehet a bajom? Mit tanácsol, mit tegyek? Fájdalmaim nincsenek, párom nincs, tehát szexuális életet nem élek. Az utóbbi időben étrendkiegészítőket szedtem a fogyáshoz, mert simán diétával nem sikerült fogynom. Zeatax-szal próbálkoztam, most pedig egy másikat kezdtem el. Köszönöm előre is! Elnézést, de azért írtam le mindent, hátha köze lehet valamelyiknek a gondjaimhoz. Üdvözlettel: Szilvia

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza vérzészavar témában

A vérzészavarok a nőgyógyászati tünetek igen fontos részét képezik. Bármely életkorban jelentkeznek, gondolni kell arra, hogy a rendellenes vérzéseknek nemcsak funkcionális, hanem organikus oka is lehet.

A menstruációs zavarok diagnosztikájának alapja a tünetek és a panaszok megismerése, a nőgyógyászati vizsgálat, amelynek elengedhetetlen része a kolposzkópia és az onkocitológiai kenetvétel, továbbá az ultrahangvizsgálat, mindenekelőtt a transzvaginális szonográfia. Ezek eredményei teszik lehetővé a további célzott diagnosztikus eljárások (hormonmeghatározások, méhkaparás, frakcionált küret, anyagvétel stb.) megtervezését és az oki terápia (hormonkezelés, polipeltávolítás, műtét stb.) bevezetését.

A leírtak alapján ösztrogén hormon változás és a peteérés hiánya okozza a problémát.

Szakorvost keressen fel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 13., 12:00; Megválaszolva: 2012. augusztus 14., 21:27
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Gombás fertözés
Kedves Dr.úr. A napokban derült ki nállam hogy covid fertözött vagyok ezzel egyidejüleg jelentkezett nállam hüvelyi viszketés,égés. Kaptam rá...
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...