Hüvelygomba antibiotikumtól három éve tart

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácsot szeretnék kérni hüvelyi gombás fertőzés vonatkozásában. 35 éves vagyok, 3 éve egy Augmentin-duo nevű antibiotikum mellékhatásaként hüvelyi gombás fertőzést kaptam. Korábban soha nem volt ilyen problémám. A szakrendelésen Orungal kapszulát, 150 mg-os Mikogal kúpot és Canesten krémet kaptam, amelyek 2 hét alatt teljesen elmulasztották a gombát. Tavaly ismét jelentkeztek a kellemetlen tünetek, akkor egy Aktil-duo nevű antibiotikumtól. Most harmadszor is kijött a gombás fertőzés, de semmilyen gyógyszert nem szedtem. Elképzelhető, hogy élelmiszerektől? Az utóbbi időben a megszokottnál több kávét és édességet fogyasztottam (cukrászsüteményeket, péksüteményeket) . Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy mire figyeljek oda a hüvelygombás fertőzés elkerülése érdekében? Mely ételek, innivalók fogyasztása kerülendő, vagy csak kis mértékben javasolt? Van-e remény rá, hogy ez a kellemetlen jelenség elmúlik? Vagy most már egész életemben megmarad? Szíves segítségét ezúton is nagyon köszönöm! Tisztelettel:

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza hüvelygomba témában

A hüvelygomba kialakulásának oka a hüvelyi flóra egyensúlyának megbomlása szokott lenni, ezt kiválthatja antibiotikum, túlzásba vitt intim higiénia, a sperma hüvelyben maradása, stb. Az étkezés és a betegség kapcsolata vitatott, de mindenesetre érdemes a fehér lisztet, a gyorsan felszívódó szénhidrátokat kerülni, inkább sok rostot, friss zöldséget fogyasztani, kerülje a dohányzást és az alkoholt, csökkentse a stresszt. Aktus után tejsavval irrigáljon, és érdemes időközönként vagy pl. antibiotikum szedése alatt hüvelyi probiotikumokat használni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2012. július 24., 11:38; Megválaszolva: 2012. július 25., 13:49
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...