A lentebb leírt tünetek és kórkép összefügghet e egymással?

Tisztelt Doktornő! 22 éves férfi vagyok. 2013 karácsonyán volt egy epilepsziás rohamom kb 10-15 percig tartott, egy ismert zenét hallottam a fülemben, de nem emlékszem rá, aztán elájultam. Előtte pár hónappal is volt ilyen zenehallás, de akkor nem történt roham, csak a vérnyomásom ugrott fel kb 180/120-ra. Sok vizsgálaton voltunk, de mivel csak egyszer fordult elő a roham, így nem állapítottak meg epilepsziát. Viszont megelőzés céljából 75mg lamictalt szedek. 2014 Februárjában készítettek egy MRI vizsgálatot, amit mellékelt képen látható. Az első rosszullétem óta nem érzem magam úgy igazán jól, ennek már 2 éve. Néha kicsit jobb, de semmiképp nem olyan, mint régebben. A tünetek a következők: Néha úgy érzem, hogy kóvályog a fejem és tompán érzékelem a környezetemet (ez néha jobban előjön, néha kevésbé, de általában a sötétedéskor, vagy az esti órákban) , Tompa az agyam szintén az esti időpontokba, Fáradtank érzem magam fáj a fejem sokszor. A rosszullétem után úgy éreztem, hogy szorongok, és depressziósnak éreztem magam (lehangolt voltam, féltem stb.) , de aztán saját erőből helyrehoztam magam. Az a kérdésem, hogy a fentebb leírt panaszok lehetnek e az MRI kórképen leírt dolgok miatt. Pl. okozhat e ilyen tompaságot, fejfájást, szorongást, depressziót, fáradékonyságot a papíron leírt diagnózis? Júniusba szörnyű dolog történ, elveszítettem az édesapámat és azután már pár hónapja megint elkezdett jobban előjönni a szorongásos, depressziós dolog. Most is saját magam próbálok kimászni belőle, sportolok, méregtelenítek stb. Azért írtam, mert tisztába akarom tenni a dolgot, hogy nem szervi, hanem pszichés ok áll e ezek a dolgok mögött. A kezelőorvosom, azt mondta, hogy ezek szorongásos tünetek, de én nem tudom elhinni, hogy attól ilyen tomba a fejem. Sportolok is mellé, de mégsem nagyon segített eddig, igaz még rendszeresen csak 2 hete csinálom. Javasolt e újabb MRI vizsgálat? Azok a kis cysták nem e nőhettek meg esetleg, vagy befolyásolhatják ezket a dolgokat? Vagy esetleg a többi kórkép? Javasolt e egy teljes kivizsgálás, vérvétlek stb.? Köszönöm előre is a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza epilepszia témában

Kedves Kérdező!

A zenehallást követő eszméletvesztéses tudatzavar egyértelműen temporális epilepsziára utal.Ezt támasztja alá az MRI képen is leírt temporális lebeny, hippocampus eltérése. (Kis ciszták jelenlétéről én nem olvastam, bár a ferdén fényképezett leletet nem volt egyszerű elolvasni.)

Jó lenne EEG vizsgálattal ezt a diagnózist megerősíteni, ebben az esetben a lamotrigint legalább 2x50 mg napi adagban szedni.

Az egyéb panaszok, fáradtság, depresszió, szorongás, nem járnak feltétlenül az epilepszia betegséggel, bár előfordulásuk nem ritka.

A testmozgás, ha csak két hete tart, még nem nevezhető sportolásnak.Kiegyensúlyozott, egészséges életmód, mint minden egyéb betegségben, így ebben is fontos része a kezelésnek.

Minden jót kívánok. üdvözlettel: dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. október 15., 13:08; Megválaszolva: 2015. október 16., 15:55
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
EEG vizsgálat
Tisztelt Doktor Úr! Voltam EEG vizsgálaton és az alapján azt állapították meg, hogy epilepsziás vagyok. Soha nem volt semmilyen testi tünetem. Ez...
Epilepszia?
Tisztelt Dr ÚR! Az lenne a kérdésem hogy az EEG leltem alapján valóban epilepsziás vagyok e? Lelet: kevert polymorph ébrenleti tevékenység....
Kérem segítsen!
Üdvözlöm Doktornő! Köszönöm gyors válaszát. A kérdésekre megpróbálok a leletek alapján válaszolni. 3 hónap alatt 2 GM nagyrohamnak leírt...
Kérem segítsen!
Üdvözlöm Doktor Úr! Kislányom 21 éves, középsúlyos értelmi fogyatékos. Oxigén hiánnyal született, epilepsziás beteg. Gyógyszerrel hosszú...
Alvás közbeni mozgás
Tisztelt Doktorúr! Pár napja éjjel a fiamnál (17 év) furcsa mozgást tapasztaltam olyan volt mint aki rázza rángatja a kezét (a teste többi része...