nyaki disztónia?

T.Doktornő! A fejem remeg kb.3éve, a nyaki izom kemény, semmilyen végtagom nem remeg. A kommunikációban felerősödik, de nyugalmi állapotban is enyhén a remegés jellemző. Masszírozás és jóga segít, de nem múlik el.Neurológus nyugtatót írt fel. de ideig -óráig ettől enyhűl, de nem szedek semmilyen nyugtatót, nem szeretnék függeni tőle.Fej-emery vizsgálaton is voltam, itt az oxigénellátás az erekben miatt aspirin protektet írtak fel, ezt 1évig szedtem, már nem szedem 2éve.Kommunikációban nagyon zavaró ez a fejremegés, a munkámat is emiatt nehezebben végzem el.Köszönettel!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza fejremegés témában

Kedves Kérdező!

A fej remegése általában geneteikusan öröklődő, családban halmozottan előforduló tünet. Nőknél gyakoribb, sokszor már a 30-as évek közepétől kialakul, majd a kor előrehaladtával fokozódik. Társulhat kétoldali szimmetrikus kézremegéssel, ami a betegek életminőségét tovább rontja.Jellemző rá, mint általában a nem parkinzon kór eredetű remegésre, hogy az aktivitás, főleg a feszültség jelentősen fokozza, ezért nyugtató gyógyszerekkel jól befolyásolható.Nem gondolom, miért nevezi függésnek azt, ha ez a gyógyszer segít Önnek. A hozzászokás ilyen esetben pozitív jelentésű. A magas vérnyomásos beteg sem hagyja el a gyógyszereket azért, mert "hozzászokhat". A nyugtatókról való, veszélyesnek minősítő közgondolkodás ez esetben helytelen, sőt, káros. Önnek ezt a gyógyszert folyamatosan kell szednie, akkor fog használni hosszú távon.Hasonlóan hibás az aspirin szedésének felfüggesztése is, hiszen az agyi erek meszesedése következtében gyakori trombózis veszély csak tartós szedés esetén érvényesül. Az agyérbetegség megelőzésben ma más gyógyszerek is rendelkezésre állnak.Úgy gondolom, a leletek és panasza ismeretében orvosai helyesen jártak el, az Ön érdekeit figyelembe véve. Természetesen minden betegnek jogában áll eldönteni, hogy beveszi e az orvos által előírt gyógyszereket, vagy sem.Ha az utóbbit választja, akkor az esetleges negatív következmények felelősségét Önnek kell vállalni.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. február 22., 16:11; Megválaszolva: 2015. február 24., 06:30
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...
Ez lehetséges nyelvsorvadás?
Tisztelt Doktor Úr! A Mai napon már írtam magának a panaszaimról, aminek örültem, hogy ön szerint nem áll semmi neurológiai kórkép a...
Jelezhetnek ezek valami komolyabb...
Tisztelt Doktor Úr! Már egy ideje észrevettem, hogy a nyelvem széle úgymond göcsörtös ("scalloped tongue" ként ismerem angolul) , ezzel...
Lovas baleset után visszamaradt...
Üdvözlöm! A történet lényege: 2 éve történt lovas balesetben a fejét megütötte. 1 hónap múlva súlyos szédülés, hallás-és látászavar...