• Metypred elhagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Édesanyám 12-13 éve Metypred nevű szteroid gyógyszert szedi sokizületi gyulladás kezelésére. Sajnos csak mostanra derült ki, hogy milyen súlyos mellékhatásai vannak(ősszel szívinfarktusa volt, most pedig gyomorvérzést kapott). Jelenleg fél tablettát szed naponta, amivel a betegség szinten tartható. Ha egy-két nap kimarad, rögtön gyulladás (talán elvonási tünetek? ) jelentkezik a szervezetében. Szeretné a dózist fokozatosan csökkenteni és lehetőség szerint végleg elhagyni. Mi ennek a módja és milyen alternatív kezelési módok vannak? Előre is köszönöm a segítségét! üdv. Nagy Kornél

        WEBBeteg szakértő válasza a sokízületi gyulladás témában

        Tisztelt Kérdező!

        Egyrészt mindenképpen kellene valamilyen bázisterápiás szer, mellyel kiváltható a szteroid hatása, és nem okoz ennyi mellékhatást. Nem tudom, hogy ilyet szedett-e már valaha, vagy pedig esetleg mellékhatások miatt el kellett azokat hagyni.

        A másik gond az, hogy nagyon nehezen lehet több éves szteroid szedés után leállni, mert a mellékvese működését elnyomja. Csak fokozatosan lehet csökkenteni, próbálja majd csak minden másnap bevenni azt a legkisebb dózist, amely elegendő.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-17 12:25:04; Megválaszolva: 2010. február 17., 12:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, lassan két éve többé kevésbé folyamatosan küzdök izommerevséggel és izomfájdalmakkal, amik szimmetrikusan mindkét lábamban, főleg a combomban jelentkezik. Vannak jobb és rosszabb napok, de valamennyire szinte mindig érzem,...
        Alsó vegtagba sugárzó fajdalom miatt mentem MR vizsgálatra.Ezek után 12 hete IDET beavatkozást hajtottak végre.De panaszaim nem múltak járni és talpon lenni alig tudok sokszor elviselhetetlen fájdalmam van dolgozni képtelen vagyok.Mit jelent ez a...
        Tisztelt Doktornő! Két hónapja érzek enyhén sajgó-szúró jellegű fájdalmat a bal lapockám környékén. Mozgásra nem,inkább éjjel,huzamosabb ideig tartó fekvésnél jelentkezik,illetve ugyanazon az oldalon,a bal vállamban érzek fájdalmat,ami...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr, 4 hónapos kislányommal ma voltam újra csípő uh kontrollon. Június 17.-én a 3 hónapos vizsgálaton az uh eredmény az alábbi volt: Jobb oldalon alfa szög 60-62 (AI-es) Bal oldalon alfa szög 60 (AII-es), cápa kissé...
        Tisztelt Dr. Nő / Úr! Egy térd problémával fordulnék Önhöz és a segítségét szeretném kérni. A problémám előzménye az lenne, hogy nekem 14 éves koromban kiugrott a helyéről a bal térdemben a térdkalácsom - hajszál-híján elszakadt a...
        Tisztelt Doktornő/Úr! 4-5 éve vannak gerincpanaszaim,főleg terheléskor.Néha előfordul hogy a bal lábam zsibbad,olyankor nehezkes a járás. Fekvés utan nehéz a felúlés.Tavasszal készült MR vizsgálat eredménye: Gerinc íve diszharmonikus,...
        Tisztelt Doktornő! Korábban már kérdeztem Önt éjszakai hát ill. derékfájdalom kapcsán. Azóta ellátogattam egy másik központba ahol végeztek gerinc és keresztcsonti Mr-t is. Negatívak lettek, semmi elváltozás nem látszik. Orvosom...
        Tisztelt Doktornő! kérném mri leletem értelmezésében, köszönettel Kovács László A lumbalis gerinc MR vizsgálata, sagittalis T1, T2, STIR, coronalis és axiális T2 súlyozott szekvenciák készültek. A lordosis elsimult, érdemi oldalirányú...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 26 éves vagyok, aktív életet élek, sportolok, munkámból adódóan eleget mozgom. Talán már több mint fél éve kezdődtek a panaszaim miszerint:. éjszaka derék ill. Hátfájásra ébredtem, mintha megmerevedett volna...
        Jó napot! A reumatológus elküldött 3 fázisú izotópos csontvizsgálatra. Jelenleg szabadságon van. A lelet kiértékelésében kérném segítségét. Előre is köszönöm válaszát. Eredmény:A vázrendszerről készített felvételeken fokozott...