Pánik-magasvérnyomás

Tisztelt doktornő! 42 éves 100 kg súlyú 180 cm magass, nemdohányzó, alkohol nem fogyasztó, heti 3-4 alkalommal napi kb 4-5 km-t futó férfi vagyok. 3 éve voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson sine morbó eredménnyel. Korábban pánikbeteg voltam, 6 éve tünetmentes, (Rexetin) gyógyszerszedés nélkül. Heti 2-3 nap mérem a vérnyomásom, leggyakoribb érték 135/80 A következőkkel kapcssolatban kérem doktornő segítségét: kb másfél éve hidegfrontok alkalmával érzem hogy zug a fülem, erőssebb szivdobogásérzésem van, streszsesebnek érzem magam. Ilyenkor mért vérnyomás 150/82 szokott lenni. Ilynekor görcsös szorongás, szemhélyrángás, gyomorgörcs is megjelenik.Sokszor már a várnyomásmérés gondolata is megemeli a pulzuszsámot és a vérnyomást ezekben az esetekben, mivel a az emelkedett vérnyomásértéktől bepánikolok. (ilyenkor 0,25 mg Frontin bevétele után vérnyomásom 140/80-ra visszamegy) Háziorvosom 300 mg magnézium szedését javasolta valamint 12,5 mg Tensiomint irt föl ilyen alkalomszerű használatra. Kérdéseem az volna hogy mennyire veszélyes (strók, szivinfarktus) szemponjából az ilyen alkalmilag kiugró vérnyomás? (ettől való félelem föntartja sokszor napokig a pánikot) Mennyi ideig szedhető ez a magnéziumadag? A tensiomin ilyen esetben alkalomszerűen használható vagy javasolt lenne egy állandó kisdózisú más vérnyomáscsökkentő használata? Válaszát előre is kszönöm: Tisztelettel: Kis Gábor

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza gyógyszerek témában

Kedves Kérdező! Az alkalmilag kissé magasabb vérnyomás általában nem okoz maradandó bajt. De tartósan, vagy gyakran magasabb értékek növelik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. 24 órás vérnyomás és pulzusmonitorozás - panaszmentesség alatt- segíthet eldönteni, hogy állandó gyógyszer szedés szükséges-e. A magnézium szint ellenőrzésre vérvétellel van mód. Szemfenéki vizsgálat megmutathatja, hogy az esetlegesen többször magasabb vérnyomás károsította-e az ereket. Leletek birtokában lehet dönteni a további teendőkről.

Üdvözlettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. június 05., 07:31; Megválaszolva: 2020. június 09., 00:05
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Vérnyomás
Tisztelt Dr.-nő. A 24 órás vérnyomásmérésem eredménye nem lett jó, magas értékeket mért a műszer. Éjjel is. Az orvosom reggel 100 mg Lavestra...
MÁSIK VÉRNYOMÁSCSÖKKENTŐ
Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére...
Gyógyszerektől sem csökkenő...
Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték...
Megfelelők a gyógyszereim?
Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) ...
Mitől magas a vérnyomás?
Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi...