Bőrgyulladás hormonok miatt?

Kedves Doktornő! Kamaszkorom óta szenvedek problémás bőröm miatt. Akkor hormonális fogamzásgátlókkal "orvosoltam" a gondot, majd amikor azt abbahagytam, bőrgyógyász által felírt gyógyszerrel - 10 mg Inertát szedtem fél évig. Azt hittem, ez utóbbi végleg megoldja a problémát, de sajnos tévedtem: fél évvel az Inerta abbahagyása után az államon ismét megjelentek a belső pattanások, foltok. Gyógyszert, főleg ilyen erős készítményeket már nem szeretnék szedni, már csak életkoromból kifolyólag sem, és a hormonális fogamzásgátlókat is szeretném kerülni. Rendszeresen járok kozmetikushoz, odafigyelek a táplálkozásra (tejet például egyáltalán nem, tejterméket is ritkán fogyasztok) , sportolok. Érzésem szerint a gond az, hogy a valódi okra nem derült fény, amely ezeket a bőrproblémákat okozzák. Állítólag hormonális eredetű lehet a probléma fő oka. A kérdésem az, hogy milyen szakorvoshoz forduljak, milyen vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy kiderüljön, mi lehet a valódi forrása ennek a kellemetlen tünetnek? Válaszát előre is köszönöm, Eszter

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza hormonok témában

Kedves Eszter!

Szerintem a bőrgyógyászon túl érdemes lenne endokrinológust felkeresni. Valóban feltehetően hormonális probléma állhat a háttérben. Háziorvos tud adni beutalót a területileg illetékes rendelésre.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. január 26., 20:05; Megválaszolva: 2019. január 27., 11:50
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
Lehetséges, hogy limfómám van?
Tisztelt Orvos! Szeretnék érdeklődni, hogy van e okom aggódni, hogy esetleg limfómám van? Pajzsmirigy Uh-ra mentem el, mivel a TSH szintem magas...
Vizelési zavarokra még milyen...
Kedves doktornő! Jó egy éve már,hogy bizonyos napokon sűrűn és sok vizeletem van (1,4 -1,6 liter vizelet) ugyanannyi folyadék elfogyasztása mellett...
Limfóma betegség, lázcsillapítás
Tisztelt Doktornő! Feleségem B sejtes NHL betegségben szenved. Májfunkciós értékei magasak, vérzékeny, fehérvérsejt, vörösvértest, thrombocyta...
Lila foltok
Üdvözlöm Tisztelt Doktor (nő)! Néhány hónapja már, hogy a karomon lila foktok jelennek meg, mintha véraláfutás lenne, mintha valaki nagyon...
Ismeretlen eredetű rosszullétek
Kedves Doktornő! 15 éves lányom ez év október 11-án kapta meg második COVID elleni oltását. Öt nappal később egy fellépésen (évek óta...