Fogamzásgátlás

Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő napját egy nappal vasárnapról hétfőre eltolni. Mi ennek a módja, a 7 nap helyett 8 napos szünettel ez megoldható, vagy vagy 21 nap helyett 22 napig kell szednem a tablettát? Ezt viszont minden hónapban vagy csak egy alkalommal? Köszönöm előre válaszát!

Dr. Petróczi István válasza fogamzásgátlás témában

Egyszerűbb, ha egy nappal megtoldja a szünetet. Utána nincs teendője, mindig hétfőn kezdődik a vérzés. A hétvége szabad.

DE: ha zavarja a vérzés (amit a szünetbeli hormonszintesés okoz) miért nem a 3 havonta adandó injekcióval védekezik? Amellett nincs vérzés.

Nekünk van amerikai betegünk, aki 15 éve kapja folyamatosan, s azóta nem volt vérzése. (Ott a nők akkor akarnak vérezni, ha gyereket akarnak szülni. Azt mondják, ha nem kell szülés, akkor minek a vérzés. Szerintem van benne valami....) Ja, és 50 éves korig adható...

Üdvözlettel:

dr. Petróczi István

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 17., 16:02; Megválaszolva: 2021. január 17., 16:41
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek kérdésem az lenne hogy az Aloe vera gél vörösáfonyával gél és a sárgabarack mag olaj...
NuvaRing első használat
Jó napot! Érdeklődni szeretnék Nuvaring hüvelygyűrű első használatáról. A leírásban az áll, ha nem használtam hormonális fogamzásgátlót az...
Fogamzásgátlás
Kedves doktor úr/nő! Múlt pénteken együtt voltam a barátommal úgy 12.30 körül és sajnos nem volt sikeres a védekezés. A ciklusom közepén...
Fogamzásgátlás
Kedves Doktor úr, Mtfhr homozigóta génmutációm van, így a fogamzásgátló tabletta szedése nem javasolt. Egy ismerősöm ajánlotta a Nuvaring...
Fogamzásgátló
Üdvözlöm. 3 évig szedtem a Symicia fogamzásgátlót de pár hónapja abbahagytam és most kialakult egy kapcsolatom. Most ért véget a menzeszem...