• Bromocriptin

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A kerdesem a kovetkezo: pattanasos borrel es rendszertelen (tul gyakori, neha 21 napos, maskor 24 es ritkan 28, es tul hosszu, kb masfel hetig tart, a nogyogyaszom szerint ez normalis) menstruacioval kerultem endokrinologushoz, aki azt allapitotta meg, hogy a prolaktinom terheles utan nagyon magas, sokszorosa a normal erteknek (a terheles elotti szintje jo). 2.5 honapja szedem a Bromocriptint. Az elso honapban semmi tunetet nem ereztem, a masodikban es most is azonban furcsa dolgokat produkal a szervezetem. A melleim hihetetlenul feszulnek es fajnak a ciklus masodik feleben, ugy erzem, hogy szetfeszul a testem, korabban sohasem volt igy. Az orvosom azt mondta, hosszu tavon latszanak meg a hatasok. 1.5 honap szedes utan voltam vervetelen, es akkor a terheles utani prolactin mar normalis volt. A ciklusom egyelore nem lett hosszabb, legutobb 24 napos volt. Azota kulfoldre koltoztem, es legkozelebb fel ev mulva tudok visszamenni az orvosomhoz, ekkora irt elo ujabb vervetelt is. Ezert a kerdesem a kovetkezo: normalis mellekhatas-e a Bromocriptin eseteben a mellfeszules. Mennyi utan kell helyreallnia a ciklusomnak? A teherbe esest hogyan befolyasolja a Bromocriptin? Erdemes a fel eves ido elott elmennem orvoshoz, a fenti tunetekkel? A valaszt elore is koszonom.

        WEBBeteg szakértő válasza a prolaktin szint témában

        Kedves Asszonyom!

        A bromocriptin szedése mellett a mellfeszülés egyáltalán nem tekinthető típusos mellékhatásnak, nem igazán jellemző (de természetesen a nagy egyéni érzékenységnek megfelelően előfordulása nem zárható ki, mint ahogyan az sem, hogy egészen más ok áll a panasz hátterében).
        Néhány hónapos (1-4 hónap) szedést követően (mivel a prolaktin szint már normális volt legutóbbi ellenőrzés során is) várható a ciklus normalizálódása is (amennyiben a zavart valóban a magasabb prolaktin szint okozta).
        A fogamzóképesség a prolaktin szint élettani értékre való visszaszorításával fokozódik, megnő a teherbe esés valószínűsége.
        Fél év múlva történő kontroll az Ön esetében elégséges, nem szükséges egyelőre újabb viszgálatot kezdeményeznie.

        Üdvözlettel:

        Dr. Balogh Imre endokrinológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-11-13 08:42:07; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 13:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Kislányom 4 éves, tavasszal észrevettük, hogy elkezdett hízni. Addig kimondottan vékony kislány volt. Étkezési szokásai nem változtak.Nem édesszájú, édességet ritkán eszik, és csak vizet iszik. Először...
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktornő! Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy enyhén fájnak a mellbimbóim és az utóbbi időmben gyakoribbá vált ez az érzés. Továbbá csökkent a libidóm is. Ezért felkerestem egy urológus szakorvost, akitől kértem egy...
        Kedves Doktor nő! Múlt hónapban kezdődtek a tüneteim (fáradtság, gyengeség, szédülés, remegés, pánik, alvásproblémák) és a Feleségem tanácsára aki Ir-es elmentem terheléses vércukor és inzulin mérésre. Súly 67kg Magasság...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés