tejallergia

Tisztelt Plósz doktor Úr,

köszönöm szépen válaszát. Így visszaolvasva a kérdésem félreérthető volt, elnézését kérem. Nos még egyszer nekilendülök: bőrpróbás allergia vizsgálat mutatta ki, hogy tehéntej allergiám van, de szerencsére búzalisztre nem vagyok allergiás. Kimutatta még, hogy B-laktoglobulinra nem vagyok allergiás, a neten próbáltam megnézni, hogy ez mi is lehet, és azt találtam, hogy valami tejjel összefüggő dolog. Az allergia vizsgálatot végző doktornő csak annyit mondott, hogy ne egyek többet tejet és tejszármazékokat. Szintén a neten olvastam, hogy például tejpor még csak a virsliben is van! Kimondta a doktornő  ezt a rémisztő hírt, de még csak egy dietetikust sem ajánlott, hogy akkor mégis mit ehetek a tejtermékek közül, vagy kis mennyiségben ehetek stb.  Arra gondoltam, hogy a vérvizsgálatos allergia tesztet csináltatok még, mert nekem különösebb tünetet nem okoz a tehéntej allergia (bár lehet ettől van, hogy nagyon gyors az emésztésem, ez általában nem napi többszöri wc- jelent, mert szinte mindig naponta egyzser megyek, mondjuk akkor szinte sohasem kemény   aszékletem) de a családban van így ezzel más is, így nem gondoltam semmi rosszra) , persze azt észrevettem, hogy nem néha a kakaó? átcsap? , de nem minden esetben, csak ha pl., stresszes napom van. Hogyan lehet kideríteni, hogy milyen súlyos a tehéntej allergiám és mennyi tejet, vagy tejterméket ehetek? Mi van, ha továbbra is iszom tejet? (egyébként sem ittem-ettem sok tejet, tejterméket, pl.: a joghurtokt nem szeretem)

válaszát előre is megköszönöm

 

 

WEBBeteg szakértő válasza tejallergia témában

Pontosítva a korábban megbeszélteket: a bőrpróba által mutatott ételallergének sem okoznak gyakran tüneteket, tehát a 3+ pozitivitás ellenére lehet, hogy minden tovább nélkül fogyaszthat tejtermékeket. Ha tényleg tejfehérje érzékeny (bár ez felnőttekben ritka) , akkor a tejfogyasztás hasi görcsökkel, hasmenéssel, bőrtünetekkel, esetleg légzőszervi panaszokkal járhat. A másik tényező a tejjel kapcsolatban a laktóz-intolerancia, a tejcukor-érzékenység. Ez lényegesen gyakoribb, mint a tejfehérje-allergia, és laktóztartalmú tejtermék fogyasztását követően élénk bélmozgásokkal, haspuffadással, hasmenéssel jár. Ez utóbbi igen gyakori kórkép, melynek előfordulása az életkor előrehaladtával növekszik. HA ez utóbbi áll fenn, akkor a magas laktóztartalmú (nem erjesztett) tejtermékek okozhatnak problémát, de ezek is csak mennyiség-függően. Véleményem szerint nyugodtan fogyasszon tejtermékeket, igyekezzen kitapasztalni, hogy milyen mennyiség illetve milyen típus okoz panaszt, ezeket természetesen kerülni kell.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
Dr. Plósz János, gasztroenterológus
Kérdés: 2010. május 05., 08:52 ;Megválaszolva: 2010. május 05., 08:52
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Tejallergia
Tisztelt Doktornő! Sajnos kérdéseimre ez idáig, még sehol nem kaptam kielégítő választ, így bízom benne, hogy Ön megfelelő...
Belgyógyászati problémák
Üdv. Diagnózisaim: Reflux betegség,Diótörő szindróma,AMS-szindróma,M Crohn illetve kérdéses Colitis. Előre is bocsánat,hosszú lesz a szöveg....
Milgamma okozhat-e menstruáció...
Jó napot! Segítséget szeretnék kérni. 3 hete szedek Milgammát, napi 3 tablettát kézfájdalomra. Mindig pontosan jött meg a menstruációm, ebben a...
érzészavar
Tisztelt Webdoktor! Amikor azt tanácsolta konzultáljak orvossal gondolom a háziorvosomra célzott de én őbenne sajnos nemigazán bízom meg...Máshoz meg...
Nagy mennyiségű széklet
Tisztelt Doktor Úr! Október végén tüdőgyulladást kaptam, amire Azi Sandoz nevű antibiotikumot írtak fel. Már az első szem bevétele után...