Fekély antibiotikumtól?

Tisztelt Doktor ÚR! Covid után kezdődtek panaszaim, hirtelen erős gyomorégéssel, erős hányingerrel, étkezés után. Majd egy este borsófőzelék, tükörtojással megevése után ki is hánytam a savat, egy nagyon pici piros vérrel. Mondjuk két csepp. Háziorvosom megemelte reflux miatti Nolpaza-m a duplájára/2*40mg/,s kaptam mellé /40*2/ quamatelt is. Ez segített, de gyakran kell rennie-hez fordulnom a sav miatt. Ez Szeptember legelején volt, s ma 09,28.-án ismét kihánytam a savat, mely sárga volt most is, kis piros vérrel. Kb 3 csepp. Utána felfújódtam, de megkönnyebültem. Ilyenkor persze a gyomorszály körűl szúr, fáj. A két hányás között nemigen volt súlyosabb gondom, max fájt a gyomrom kicsit,gombóc a torokban érzés,gyomorszály irritáció. Okt.14-re van időpontom gyomortükrözésre. Váltassam le addig valamelyik gyógyszert? Lehet attól, mert a quamatelt kihagytam pár napig? Kihozhatta ezt az egészet sumamed antibiotikum? Szaladjak a kórházba? Köszönöm. Tisztelettel. András

Dr. Plósz János válasza savas panasz témában

A panaszfokozódást valószínűleg a Covid-fertőzés okozta, nem az antibiotikum. Ilyenkor általában nem a sav sok (a 2x40mg Nolpaza mellett lényegi savtermelés nincs), hanem a gyomornyálkahártya sérülékenyebb. Szerintem szaladni nem kell, megnézni érdemes (az időpont erre jónak tűnik). A Nolpaza mehet tovább 2x40mg-ban, hozzá vagy a Rennie vagy Gaviscon, Talcid használata rutinszerűen. Sürgető akkor, ha a hányás gyakoribbá válik, jelentősebb a vérzés.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. szeptember 28., 23:47 ;Megválaszolva: 2022. szeptember 29., 07:43
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Milgamma okozhat-e menstruáció...
Jó napot! Segítséget szeretnék kérni. 3 hete szedek Milgammát, napi 3 tablettát kézfájdalomra. Mindig pontosan jött meg a menstruációm, ebben a...
érzészavar
Tisztelt Webdoktor! Amikor azt tanácsolta konzultáljak orvossal gondolom a háziorvosomra célzott de én őbenne sajnos nemigazán bízom meg...Máshoz meg...
Nagy mennyiségű széklet
Tisztelt Doktor Úr! Október végén tüdőgyulladást kaptam, amire Azi Sandoz nevű antibiotikumot írtak fel. Már az első szem bevétele után...
Gyakori megfázás/fertőzés
Tisztelt Doktor Nő/Úr! A problémakör amiről kérdezni szeretnék, hogy az elmúlt időszakban egyre gyakrabban vagyok megfázva, és egyre lassabban...
érzészavar
Tisztelt webdoktor! Tegnap felvázoltam a problémámat (lófarok-szindróma gyanúja,nyeregérzés-zavar,merevedési problémák,porckorongsérv,visszatérő...