hasi fájdalom

Tisztelt Doktor Úr! Kb. 3 hete a jobb bordaív alatt a kb tenyérnyi és jobbra húzódó területen tompa fájdalmat érzek. nem erős de diszkomfort érzést ad. A közérzetem sem túl jó. Lázam nincs, 37 a max. A háziorvos először vastagbél gyulladásra gyanakodott és Normix-ot adott. De nem használt. Elküldött vérkép vizsgálatra nov. 18.-án. Abban mindössze az össz. Bilirubin értéke volt magas 48,6 umol/L a max 21 helyett. Ez eddig mindig magas volt, általában közel a 40-hez. A Vérkép többi paramétere normál értékű: süllyedés: 3 mm/óra a C reaktív protein pedig 0.66mg/l A Gamma GT 45 U/L Alkalikus foszfatáz 69 U/L Amilaz 94 U/L Lipáz 27 U/L Minden érték a referencián belül. Idén októberben az Össz bilirubin 38, 6 volt és semmiféle gondot nem okozott. Az epehólyagomat 2014-ben eltávolították. Idén júliusban voltam hasi ultrahangon. Semmi eltérés nem mutatkozott. idén aug. 18-án voltam hasi és medence CT-n ott sem találtak eltérést. "A pancreas, lép, vesék, mellékvesék státusza változatlan" "a belek területén kóros fali megvastagodás, passage zavar nem mutatható ki" A háziorvos azt mondta hogy mivel a vérkép alapján gyulladás nincs és az emésztéssel összefüggő enzimek sem mutatnak eltérést várjunk de szedjem a Rowachol-t és a Pangrolt meg persze diétázzak. Ilyen vírusos időszakban egyelőre veszélyes menni további kivizsgálásra. Változás egy hét alatt nincs továbbra is fáj. Megjegyzem hogy a székletem az induláskor elég világos és laza szerkezetű volt. Azóta kb normál színű és jobb lett formája. Kérdésem a Doktor úrhoz hogy kell-e aggódnom? Javasol-e további vizsgálatokat és mennyire magas az a 48,6 össz. bilirubin érték. Okozza-e ennek magas értéke a hasi tompa fájdalmamat. Egyáltalán mi okozhatja a fájdalmat? Epe? Máj, hasnyálmirigy? Mit kéne tennem? Hogy szüntetném meg a fájdalmat és a magas össz bilirubin értéket hogyan csökkentsem. Ebben várnám a Doktor úr megtisztelő válaszát Tisztelettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza a jobb oldali hasi fájdalom témában

A Sebi érték nem aggályos, így, hogy az egyéb máj- és epeuti enzimértékek rendben vannak, illetve hogy mindig is magasabb volt, mert így Gilbert-kór fennállására utal (veleszületett epeelválasztási nehézség, kezelést nem igényel). Érdemes azonban a májat terhelő szereket (gyógyszer, vegyszer, alkohol) kerülni (az atorvastatin eseténben kihagyás vagy dóziscsökkentés). Az éhezés illetve a túlzott fizikai megerőltetés szintén ronthat az állapoton. A Gilbert-kór akár magyarázhatja is a jobb bordaív alatti fájdalmat. Ezen kívül a vastagbél fokozott feszülése (jelentősebb gáztermelődés, lassab széklet-passage) szintén okozhat ilyen jellegű panaszt. Érdemes lehet sok folyadékot fogyasztani, mozogni minél többet, akár óvatos hashajtást megpróbálni. Gyógyszeresen Meteospasmyl vagy Duspatalin tabl. kipróbálható. Későbbiekben egy vastagbél-tükrözés indokolt lehet, ha a közelmúltban nem volt ilyen vizsgálat.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. november 26., 22:00; Megválaszolva: 2020. november 27., 08:40
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Szülés utáni székelési probléma
Jó Napot Kívánok! Egy olyan problémám lenne, hogy egy hónapja szültem gátmetszéssel, és azóta problémám van a széklettel. Előtte nem voltak...
Emésztési zavar
Tisztelt Doktorúr. Korábban megállapításra került egy enyhe glutén érzékenység. Azért írom hogy enyhe, mert kevés glutén (pl. Pár szem keksz)...
Vastagbélrák mennyire...
Tisztelt Doktor Úr! A panaszaim pontosan nem tudom mióta tartanak viszont már szerint 3-4 éve biztosan, de talán már korábbról is. Többször is...
Polip? vagy valami más?
Tisztelt Doktor! Már kőrubelül 2 hete görcsöl, fáj a hasam 1-2 napos szünetekkel. Nincs étel allergiám. Azonban a mai nap folyamán a hasgörcs...
Hasi puffadás, belek nyomása...
Tisztelt Doktor Úr ! December végén arra lettem figyelmes, hogy nem tudok székletet üríteni kb 4-5 napon át. Ez aránylag azóta változott...