Mik okozhat még ilyen panaszokat?

Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm szépen a múltkori válaszát! Többször írtam Önnek azzal kapcsolatban hogy étkezés után fáj a jobb bordaiv alatt és a gyomorszajamnal. Megmondom őszintén hogy én már teljesen tanácstalan vagyok...a panaszaim nem múlnak, sőt rosszabbak! Ma reggel kettő vajas pirítós kenyér és egy laza tejes kávé után rosszul lettem! Haza kellett jönnöm. Tegnap voltam gasztroenterológia rendelésen ahol nem igazán tudják hogy mi a bajom. Most nem volt vérkép, sem ultrahang vizsgálat. Felmerült a funkcionális probléma. Bár a májusi hida vizsgálat ezt megcáfolta. Kaptam kreont 10 ezreset, szerencsére megfeleztem.. étkezés előtt fél órával vettem be, de nem hogy jobb lett hanem rosszabb. Olvastam több oldalon is hogy sokan azért kaptak hasnyálmirigy gyulladást mert például nem vették észre hogy a zsírokat, fehérjéket nemtudjak megemészteni. Be tudtak ittitalis bél szindrómának, majd egyszer csak puff! Vagy ha funkcionális probléma okozza, hogy az epe nem megfelelően ürül azzal mit lehet kezdeni? Mint írtam nincs epehólyagom. Semmi organikus eltérés eddig. Kérem fejtse ki bővebben a véleményét! Nekem ez így nem élet! Várom megtisztelő válaszát! Szalai Edina

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza jobb oldali hasi fájdalom témában

Az Ibuprofen és a Voltaren szedése nem javasolt, ezen típusú szerek gyakran okoznak gyomor-bélpanaszokat (gyomorhurutot, de akár fekélyt is). Hasnyálmirigy-gyulladást emésztési zavar nem okoz (inkább fordítva), túlzott zsíros étkezés-alkoholfogyasztás illetve epeuti kövesség az, ami pancreatitist okozhat. A hasnyálmirigy-gyulladás laborleletek alapján kizárható (ha nincs legalább a felső határ négyszeresét meghaladó lipáz-érték emelkedés). Gyomortáji, jobb bordaív alatt fájdalmat tud okozni gyomor-nyombélhurut, nyombélfekély is (ez gyomortükrözés során diagnosztizálható). Az epehólyag-eltávolítás utáni állapotban az epe folyamatosan jut a nyombélbe-vékonybélbe, ahol az epesavak irritálhatják a nyálkahártyát (ha épp nincs zsírbevitel a táplálékban). Ha ez merül fel a panaszok okaként, epesavkötő gyanta használata lehet a megoldás (Cholestyramine).

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. december 09., 12:34; Megválaszolva: 2021. december 09., 13:13
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Májbetegségem lehet?
Tisztelt doktor Úr! Hetek óta szinte naponta de nem étkezésektől függően a jobb bordám környékén furcsa fájdalom, nyomódásszerű de...
Epevezeték
Tisztelt Doktor Úr! Epevezeték problémával szeretnék kérdezni. 6 hónapja jobb oldali hasi...
Fájdalom a jobb felhasban
Kedves Doktor Úr! Refluxos vagyok, folyamatosan szedem a Nexiumot, emellett is vannak eróziók, de ezzel jól vagyok, nélküle gyomorvérzés volt. H...
Jobb bordaív alatti fájdal8m
Tisztelt Doktor Úr! 48 éves nő vagyok. 2019 év márciusában eltávolították az epehólyagomat. Nem is volt panaszom mostanáig, a jobb bordaív alatt...
hasi fájdalom
Tisztelt Doktor Úr! Kb. 3 hete a jobb bordaív alatt a kb tenyérnyi és jobbra húzódó területen tompa fájdalmat érzek. nem erős de diszkomfort...