Magas anti-tTg

Hosszú utánjárás során derült fény lisztérzékenységemre (mivel nem menstruálok nőgyógyásznál jártunk legtöbbet) . Próbálkoztak fogamzásgátló adásával, de csak a gyógyszerszedés (fogamzásgátló) alatt volt menzeszem. A TSH kicsit magasabb volt (4.91, 4.49, 3.75) , ezért 2014 december óta 25mg L-thyroxint szedek, így az utosó TSH értékem 3, 13 volt. A nőgyógyászati hormonjaim normális tartományban vannak. Gyanakodtak PCO- ra, majd inzulinrezisztenciára, de egyik sem igazolódott (igaz terheléses cukorvizsgálatnál a 120 perces inzulin 70.2 volt a vércukor 4.3) . Fél éve tartom a szigorú diétát, de a visszaellenőrzés nagy megdöbbenésre még mindig magas értéket mutatott, anti-tTg 200 felett. Mi lehet az oka, hogy ennyi idő elteltével a diéta tartása mellett mégcsak nem is csökkent az érték? Segítő válaszát előre is köszönöm: Nóra

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza coeliakia témában

A magas antitest-érték elsősorban diétahibára utal. Érdems nagyon alaposan átnézni, hogy tényleg sikerült-e teljesen és abszolút mértékben kizárni az étrendből a glutént (ezt igazolhatja vékonybél-biopszia során látott boholykárosodás is) .

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. július 25., 17:11; Megválaszolva: 2015. július 25., 18:48
Kérdések és válaszok: Egyéb
Ez lehet hisztaminintolerancia?
Tisztelt doktor úr! Egy olyan problémával fordulok Önhöz, ami már meglehetősen régóta, november óta fennáll. Ugyanis akkor megváltoztak a...
Cöliákia?
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Genetikai vizsgálat során az EMA IgA pozitív eredményt mutatott, illetve a TransgleaIgA értéke 8,8. Ezek alapján...
Glutén érzékenység gyanú
Tisztelt Doktor Úr! Emésztési problémáim miatt /puffadás, hasmenés/ elvégeztettem egy ételintolerancia vizsgálatot. Egyek mellett a laktózra és a...
felszívódási zavar
Jó napot! Nyáron kezdődtek a problémák. Állandóan föl voltam puffadva, gyengeség, állandó fáradság, migrénes fejfájás, étvágytalanság...