Új gyógyszer

Tisztelt Doktornő! 2005-óta tüdőembólia miatt szedek syncumárt. Most egy kisebb műtét miatt kellett belgyógyászi javaslat átállításra. A belgyógyász egy újfajta gyógyszerre állít át: Xarelto 15 mg. Állítólag nem kell havonta ellenőriztetni az INR-t. A műtét napján nem kell ezt az új gyógyszert bevennem, csak másnaptól újból. Azt sem tudom, hogy kell-e figyelnem a "K" vitaminos étkezésre /sajnos elfelejtettem megkérdezni/. Kicsit félek a változtatástól. Mennyire biztonságos? Várom szíves válaszát. Köszönettel.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza véralvadásgátlás témában

Kedves Kérdező!

A Xarelto szedése mellett nem szükséges a táplálék K vitamin tartalmára figyelni, az ételek K vitamintartalma a gyógyszer hatását nem befolyásolja. Valóban nem kell havonta ellenőrizni az INR értéket, más mechanizmus útján hat a gyógyszer. Ezekből kifolyólag, ennek szedése sokkal kényelmesebb, bár vérzéses szövődmények csakúgy, mint a Syncumarnál ennél is előfordulhatnak. Sajnos tartós szedését a társadalombiztosító jelenleg csak korlátozással támogatja.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. február 25., 13:58; Megválaszolva: 2015. február 26., 16:12
Kérdések és válaszok: Egyéb
Post covid nehézlégzés
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Covidon átesett beteg vagyok, az első tünetek március 8.-án kezdődtek. Viszonylag enyhe tüneteim voltak. Viszont az első...
Laboratóriumi eredmény
Jó napot kívánok doktornő. Szeretném megkérdezni, hogy a laboratóriumi eredményemben eltérés mutatkozik a Se kálium és az Se alanin...
Lenyeltem!
Részben Lenyeltem a műanyag fogam egy kis darabját lesz e valami bajom? Hogyan tudom én magam kiszedni?
Izomrángás
Jo napot! 23 éves vagyok, ma kezdtem el érezni a kezembe lévő izomrángást, főképp ha valamit a kezembe tartok, és ha a hasamon fekszem. A jobb...
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...