Csontáttét féezésére kétféle prosztata hormonkezelés egyidőben

Tisztelt Doktornő! Csontáttétemmel /mely prosztata karciómából alakult ki/kapcsolatban most legújabban Xtandi 40 mg-os, enzalutamid tartalmú lágy kapszulát kaptam. Még nem kezdtem el a szedését. Szeretném megtudni, hogy ez az androgén /tudomásom szerint tesztoszteron aktivitás csökkentő/ gyógyszeres kezelés megfér-e a vele egyidőben, eddig folyamatosan /4 éve és jelenleg is bennem ható 3 havi 5mg Leuplorerin Sandos retard injekcióval? A Leuplorerint/tudomásom szerint ösztrogénes/ több éve az urológián, más intézményben kapom. Emellett Bilutamid 50mg tablettát szedek, napi 1-et. Az eredeti leleteimen /amivel átkerültem a kórház onkológiájára/ ezek szerepelnek / a Leuplorerin biztosan/.Ezirányú kérdést nem tettek fel. Most kicsit elbizonytalanodtam. Urlógusomnak feltettem a kérdést, de még nem kaptam meg a választ. Mielőtt onkológusommal újra beszélni tudnék, szeretnék tájékozódni a két kezelés egyidejűségéről. Tudom, hogy nem gyógyulásról, csak élethosszabbításról, életminőség javításról van szó.. A kérdés azért merült fel bennem, mert a karciómám dignosztizálásakor, nyilván az urológusom legnagyobb jó szándéka mellett, bevezetés, szervezet hozzászoktatása, fokozatosság nélkül kaptam egy havi ösztrogén bomba injekciót/has/, amely után azon nyomban strooke-ot kaptam, és olyan szív-koszorúér probléma jelentkezett/ semmilyen ismert, szívvel kapcsolatos kezelés, gyógyszer vagy panaszom nem volt, nem is vizsgálták a kezelés előtt/, hogy bypass műtétet kellett rajtam elvégezni. Ki volt tűzve a prosztata műtétem akkor egy hónappal előttre már, /4 évvel ezelőtt/, de a közebejött szívműtét miatt nem javasolták és én sem erőltettem, hiszen a felépülés több hónapba telt. Azelőtt soha, semmire, semmilyen gyógyszert nem szedtem, középkoromig atléta voltam, utána is a mozgást tartottam szemem előtt./ Urológusom a későbbi hormoninjekció változtatása előtt két hetes gyógyszeres rászoktatást mondott és adott tablettával, az előző eset kapcsán./ A szívem most rendben van, kicsit gyenge, de semmilyen gyógyszer változtatást nem igényel, most voltam a kardiológusnál. Mégis tisztelettel megkérdezem, hogy a kétféle /fent említett/ kezelés együtt nem okozhat e nagyobb bajt, különösen a megszokásig.. Megjegyzem, 6 kemoterápiás kezelést kaptam kb 3/4 éve, amit jól viseltem, s jól is lettem, csontfájdalmaim csökkentek. Most nem terveztek kemoterápiát. A CT leleteim alapján az Xtandi /napi 160mg/kapszulát kaptam...amit nagyon méltányolok természetesen, tudva a legnagyobb jóindulatot és segíteni akarást. Mivel még nem kezdtem el a szedését /egy hete nálam van./.a napra pontos kezdést nem beszéltük meg, gondoltam, hogy kérném szépen az Ön véleményét, amit tudom, hogy ilyen esetben csak tájékoztató jellegként kell fogadnom, s természetesen továbbra is az urológusom és onkológusom gyógyítására hagyatkozom, de tanulva az előző, 4 és fél évvel ezelőtti esetemből, nagyon örülnék a válaszának, véleményének! Tisztelettel és köszönettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Baki Márta válasza prosztata daganat, csontáttét,hormon kezelés témában

Tisztelt Uram!

A levelében ismertetett kezeléssel egyetértek. Abban az esetben, ha a prosztata daganat a hormon terápia - jelen esetben a Leuprorerlin – után rosszabbodik, akkor kemoterápia javasolt. Abban az esetben, ha a kemoterápia után PSA (prosztataspecifikus antigén) emelkedés, fájdalom növekedés vagy a képalkotó vizsgálatok (CT, csontscan, MR, stb…) további eltéréseket igazolnak, akkor figyelembevéve a beteg általános állapotát újabb hormon kezelés lehetséges. Ez jelen esetben az Xtandi. Emellett a 3 havi Leuprorelin – vagy hasonló készítmény - adása is indokolt. A bilutamid szedését függessze fel! Lehet, hogy erre az urológus vagy onkológus külön nem figyelmeztette, de az Xtandi mellett a bilutamid nem hatékony, esetleg csak a mellékhatások szaporodhatnak. A levelében említett egyéb gyógyszereket: Amlozek, Asactal tovább szedheti, azok nem okoznak legjobb tudásunk szerint együttes mellékhatásokat. Az Xtandi alkalmazása csak nagyon rossz kardiális állapotban nem javasolt, de amint Ön írja, a kardiológus rendben találta. Testmozgás változatlanul javasolt, de ennek részleteit kezelő orvosával és/vagy gyógytornásszal beszélje meg.

Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. március 17., 15:34; Megválaszolva: 2018. március 21., 20:04
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Műtét lehetséges-e
Csontrákot diagnosztizáltak, lehetséges - e ilyen esetben csípő protézis műtét. Tisztelettel: M. Ibolya
Csontáttét?
Tisztelt Doktor Úr! 65 éves Nagymamámnak kb. 5 éve fáj már a combcsontja, csípője. Nem fordult orvoshoz, csak nemrégiben, amikor már járni sem...
Prosztatarák
Tisztelt Doktornő! Édesapámnál nemrég a prosztatarák gyanúja merült fel (a prosztata megnagyobbodása miatt) , szövettani vizsgálat csak január...
Többszörös kompressziós...
Édesanyámnál ez év júniusában nem kissejtes laphámkarciomat diagnosztitaltak.Azóta túl vaunk kemotarapiakon, de sajnos mindegyik kezeles soran...
Prosztatarák?
Tisztelt Főorvosnő! Édesapám betegségével kapcsolatban szeretnék öntől kérdezni, aki sajnos elhunyt. A boncolási jegyzőkönyvben számomra...