Izomerő téma

Izomerő- és izomtömegvesztés mozgásszervi műtétek után

WEBBeteg - Molnár Andrea, dietetikus

Az egészséges felnőttek megfelelő táplálkozás és közepes fizikai aktivitás mellett évekig, sőt évtizedekig is képesek megőrizni az izomtömegüket és izomerejüket. Köszönhető ez annak az egyensúlyi folyamatnak, mely során a szervezet naponta lebontja és vissza is építi az izomszövetének egy részét (kb. 75 g).

Hogyan hat az alkohol a sportteljesítményre?

Sportorvos.hu

Mivel magas energiatartalommal és gyors felszívódóképességgel rendelkezik, ezért elvileg a teljesítményfokozók csoportjába tartozik. A valóságban pont az ellenkező igaz!

Milyen gyors az izomvesztés a rendszeres testmozgás abbahagyása után?

WEBBeteg - Cs. K., fordító

Kihagyott egy edzést? Vagy kettőt, esetleg még többet? Ha a testmozgást jelentős inaktív időtöltéssel cseréli fel, azzal az izomerő harmadát veszítheti el – állítja egy új tanulmány a Journal of Rehabilitation Medicine.

Rizikófaktor a gyenge izomerő

MTI

Több mint egymillió tizenéves besorozott fiút követtek nyomon 24 éven át svéd kutatók, akik úgy találták, hogy a gyenge kar- és lábizomzatú, gyenge szorítású tizenévesek között gyakoribb volt a későbbiekben a korai halálozás.

A halolajfogyasztás növeli az idősebb nők izomerejét

MTI

Ha idősebb korában hetente három alkalommal omega-3 zsírsavban gazdag halolajat fogyaszt valaki, az segíthet megőrizni izomzatát azáltal, hogy megduplázza a testmozgás előnyös hatását - idézte brit kutatók megállapítását a The Daily Telegraph brit napilap.