Inszomnia téma

Az alvászavar és típusai

WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter

Alvás

Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódáshoz, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

Végzetes álmatlanság, a fatális familiáris inszomnia

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

A fatális familiáris inszomnia diagnózisának felállítása nagyon nehéz, mivel a betegség rendkívül ritka. Az is lehet, hogy csak a beteg halála után, a kórbonctani vizsgálat eredményének ismeretében derül fény a betegségre.

Insomnia a bezártság idején: meg kell tanulnunk jól aludni!

InspiroMed Légzésközpont és Alvásklinika

A világszerte dúló koronavírus-járvány nemcsak a testi, hanem a mentális, lelki egészségünket is érinti. Ilyenkor növekszik a bezártságérzés, pánik törhet ránk, tele vagyunk izgalommal. Várható, hogy a már korábban felismert insomniás tünetek ilyen környezetben felerősödnek.

Azonosították a 2-es típusú cukorbetegség rizikófaktorait - Az inszomnia is felkerült a listára

WEBBeteg - F. Zs., fordító; Lektorálta: Dr. Tänczer Tímea, diabetológus

A Diabetologia c. folyóiratban a közelmúltban közzétett nemzetközi vizsgálat alapján a leggyakoribb alvászavar, az inszomnia, a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának önálló rizikófaktora.

Inszomnia - Egy alvásprobléma, ami rengeteg embert érint

Semmelweis Egyetem

Az emberek több mint 9 százaléka szenved krónikus inszomniában idehaza. Ez azt jelenti, hogy az érintettek legalább három hónapon keresztül többször alszanak rosszul, mint jól, annak ellenére, hogy egyébként lenne lehetőségük aludni.

Hitek és tévhitek az alvászavarokról

WEBBeteg - Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

A teljes felnőtt lakosság kb. 10 százaléka küzd súlyos vagy krónikus alvási nehézségekkel (ennél nagyobb számban fordul elő átmenetileg ez a probléma). Melyek a legfontosabb alvászavarral kapcsolatos hiedelmek?

Jól alvó tinédzserből egészséges felnőtt

Orvostkeresek Egészségmagazin

A naphosszat az ágyban ejtőző kamaszokról kialakult képpel szemben úgy tűnik, a korosztály tagjai mégsem alszanak eleget. A legfrissebb kutatás szerint valójában épp ellenkezőleg, súlyos alváshiányban szenvednek, ami viszont kedvezőtlenül hat a fejlődésükre.

Késő esti testedzés - Álmatlanságot okoz?

WEBBeteg - Cs. K. fordító

Általában az esti órákban van időnk testedzésre, de sokan úgy vélik, ez álmatlanságot, insomniát okozhat. Hogyan befolyásolja az edzés időpontja az alvási képességet?

10 tanács az altató használatával kapcsolatban

WEBBeteg - Cs. K. fordító

Önnel is előfordult már, hogy hajnali háromkor ébren fekve bámulta az ébresztőóra zöld neonfényét arra gondolva, vajon fog-e valamennyit is aludni, mielőtt az megszólalna?