Fényérzékenység téma

Fényérzékenyítő gyógyszerek és kozmetikumok

WEBBeteg - Huszár Zsoltné dr., szakgyógyszerész - 2022-10-26 20:35
Egyes kozmetikumok, külsőlegesen alkalmazott kenőcsök, oldatok, valamint egyes szájon át szedett gyógyszerek is fényérzékenyíthetik a szervezetet. Ha ezen szerek mellett éri a bőrt napfény, könnyebben leéghet, felhólyagosodhat.

Gyógyszerek, melyek mellett ellenjavalt a napozás

WEBBeteg - Ötvenentúl.hu - 2022-06-25 12:21
Azoknak, akik kénytelenek „együtt élni” egy vagy több krónikus betegséggel, és tartós gyógyszerszedésre szorulnak, bizonyos összetevőjű gyógyszerek szedése mellett kifejezetten tilos napozniuk, mivel e készítmények alapanyagai/összetevői túlérzékennyé tesznek a napfényre.

A vámpírok legendájának az alapja - Porpfíria

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos - 2022-01-09 17:36
Valóban léteztek a vámpírok? Vagy az egész csak mítosz? Nézzük a vámpírok valódi történetét. 1985-ben David Dolphin biokémikus vetette fel először, hogy a vámpírok valójában porfíriában szenvedő emberek voltak.

A szemek fényérzékenysége: Mitől szúr a szem?

WEBBeteg - Bak Marianna, biológus szakfordító - 2021-09-12 13:33
Szemünk felszínén, a kötő- és szaruhártyában rengeteg érzékeny ideg található. Ha ezeket az idegeket valami ingerli, olyan érzést kelthet, mintha valami szúrná a szemet, emiatt az érintettek elhúzódnak a fénytől, és legszívesebben állandóan csak árnyékban tartózkodnának. A problémát az okok felderítése után lehet kezelni.

Az UV-sugárzás rontja a lupus tüneteit

Immunközpont - Dr. Smajda Zsuzsanna, immunológus - 2021-06-20 04:03
A szisztémás lupus az egész szervezetet érintő autoimmun betegség. A betegek jelentős hányada fényérzékeny, az ultraviola sugarak 40-70 százalékuknál a tünetek súlyosbodását okozzák.

A gyermekkori migrén és jelei

Svábhegyi Gyermekgyógyintézet - 2019-09-22 13:35
Tünetek lehetnek a 0,5-72 óráig tartó féloldali, lüktető jellegű fejfájás, mely a gyermeket akadályozza a szokványos tevékenységének elvégzésében.

Napfény és naptej - Mi okozhat allergiát a strandon?

Orvostkeresek Egészségmagazin - Dr. Garaczi Edina, bőrgyógyász, allergológus - 2017-06-28 20:09
A nyaralás alatt és után megjelenő különböző kiütések, foltok komolyabb problémát is jelezhetnek. Allergiát okozhatnak a napsugarak, de a napvédő krém is. A hétköznapi nyelven napallergiának nevezett megbetegedés alapvetően kétféle betegségcsoportot jelent: a fényérzékenységet és a fotoallergiát.

Fényérzékenységet okozó gyógyszerek

Orvostkeresek Egészségmagazin - 2013-06-15 13:07
A naptej, a szalmakalap és a napszemüveg sem nyújt kellő védelmet a nyári hőségben, ha bőrünket belsőleg nem készítjük fel a napsugarakkal való találkozásra. A látszólag minden ok nélkül jelentkező ekcémás, csalánkiütéses, bőrvörösséggel járó tünetek hátterében bizonyos fényérzékenységet okozó gyógyszerek szedése is állhat.
A visszatérő rohamokban jelentkező, többnyire féloldali fejfájás előfordulása, a teljes népességre vonatkoztatva 8-12 százalék, ezen belül leggyakoribb a 20-50 közötti nők körében, ebben a csoportban 20-25 százalékot is eléri a gyakorisága.

A leégett bőrnek jót tesz a lézerkezelés

Független Hírügynökség - 2008-10-22 11:28
A naptól leégett bőrnek jót tesz, ha fényre érzékennyé teszik, majd lézerterápiával kezelik - állítják amerikai orvosok. A fotodinamikus terápiát már régóta alkalmazzák az orvosok, most a kozmetikusok is bevetnék.

fényérzékenység

Orvos valaszol - Dr. Cserháti Zoltán - 2016-05-30 02:44
Tisztelt Doktorúr! A segítségét szeretném kérni abban, hogy voltam cardio ct vizsgálaton ott kaptam 95 ml Omnipaque 350 kontrasztanyagot, és azóta fény iránti túlérzékenység alakult ki a szemeimben, nagyon rossz érzés mert csak napszemüvegben tudok

FÉNYÉRZÉKENYSÉG

Orvos valaszol - Dr. Pálvölgyi Rita - 2016-01-12 08:26
AZ alábbi ügyben kérném a segítségét. Neon fénytől, tv től és számítógéptöl perceken belül megfájdul a fejem, szédülök és hányingerem van.Sötét szobában való lefekvést követően múlik csak el. Minusz feles szemüvgem van.Szemészeten nem találtak semmi

Fényérzékenység, foltokat látok

Orvos valaszol - Dr. Papp Júlia - 2012-08-07 09:52
Tisztelt Dr. Papp Júlia! 2 éve a szemem fáradékonysága miatt elmentem szemészetre, ahol -0, 5-es és - 0, 75-ös szemüveget írtak fel, de azt csak munka vagy tanulás közben használtam. Most úgy érzem az utóbbi 1 évben romlott a szemem, mert rengeteg

Szívinfarktus után szolárium?

Orvos valaszol - Dr. Csuth Ágnes - 2012-02-07 10:28
Tisztelt WebBeteg! Tavaly szeptemberben myocardiális infarktusom volt. Katétereztek, és megállapították, hogy egy 25%-os szűkület maradt a koszorúeremben. A következő gyógyszereket szedem jelenleg: aspirin protect 100 mg, nebilet, atrombin, atorv

Okoz-e fényérzékenységet a Duac gél?

Orvos valaszol - Dr. Csuth Ágnes - 2011-04-30 14:26
Tisztelt Cím! Érdeklődöm, hogy a Duac gél (összetevők: benzoil-peroxid és klindamicin-foszfát) arcon történő alkalmazás esetén okoz-e, okozat-e fényérzékenységet? A betegtájékoztató nem ír ilyen jellegű mellékhatásról. Nem szoktam napozni, de i

fényérzékenység a szemnél

Orvos valaszol - Dr. Csuth Ágnes - 2009-12-22 08:17
Kérdem gyakran zavar a fény és olyankor szédülök és hányingerem van. Föleg a fehértöl és az erös fénytöl van.  Kérdem mit lehet tenni ill, és mitöl van ez az állapot. A szememnek zöldhályogja van és szemüveges vagyok. Külön hordok olvasó és utca

Bőrbetegség

Orvos valaszol - Dr. Csuth Ágnes - 2009-08-10 19:42
segicséget szeretnék kérni mert a hátamon és a melkasomon barnaés ezeket ha levakarom mintha hámlana a bőröm lejön de ujra viszanő  ha nappal érintkezek és mellé pici átlácó hójagok amiket általában kidurantok viz letvolna bene utánna nyoma nema

Fényérzékenység

Orvos valaszol - Dr. Csuth Ágnes - 2009-07-13 13:52
Tisztelt doktorur/doktorno! Azt szeretnem megtudni hogy ha mar jartam borgyogyasznal es fenyerzekenyseget allapitott meg nalam es kaptam gyogyszereket ra, szeretnem tudni hogy meg milyen kezelesek leteznek? Vagy egyaltalan el mulhate ez a fenyerzek

Fényérzékenység természetes és mesterséges fényre is

Orvos valaszol - WEBBeteg szerkesztőség - 2009-02-11 09:06
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tanácsot szeretnék kérni Öntől a következő problémám miatt. Az utóbbi időben nagyon zavarnak mind a természetes, mind pedig a mesterséges fények vezetés közben.Természetesen napközben napszemüveggel védekezem, de este nem hasz