• Snowboard: Hőtermelés és hőleadás

        Szerző: Sportorvos.hu

        A snowboard – csakúgy, mint a legtöbb téli sport – nagy megterhelést ró a szervezetre, hiszen nem csupán az egész napos aktivitáshoz kell alkalmazkodni, hanem az alacsony környezeti hőmérséklethez is.

        Hidegben az energiafelhasználás jelentősen megnövekszik, hiszen testünk saját fűtőrendszerét intenzíven működtetni kell. Nem véletlen tehát, hogy a hosszantartó, egyenletes, vagy változó intenzitású mozgásformák (sílesiklás, sífutás, snowboard, korcsolyázás) megsokszorozzák az energiaszükségletet. Nem csak az élversenyzők, hanem a szabadidő sportolók esetében is megduplázódik az ú.n. eléhezés kockázata. Az alábbiakban a snowborad szerelmeseinek optimális táplálkozásáról és folyadékbeviteléről írunk. 

        Hőtermelés és hőleadás

          Sportoldal a WEBBetegen


        A különböző sportágak, edzésformák egészségügyi vonatkozásairól, élettani hatásairól, a sportsérülések ellátásáról bővebben olvashat a WEBBeteg sportoldalán.>>

        Még mielőtt belemelegedünk a kulináris részletekbe, mindenképpen említést kell tenni az eltérő környezeti hőmérséklet élettani folyamatokat befolyásoló hatásairól. Szervezetünk hőtermelését számos külső és belső tényező befolyásolja. Az izommunka-, a táplálékfelvétel-, az eltérő élettani folyamatok hőt termelnek, míg az izzadás, légzés, vizelet-, székletürítés a hőleadást fokozza. Amikor a környezeti hőmérséklet alacsony, a szervezet hőt veszít, az ú.n. hővezetéssel ad le hőt a levegőnek, míg a környezetében lévő tárgynak (pl. sífelvonó) sugárzással ad át hőt. Melegben ugyanez a jelenség fordítva játszódik le, vagyis ugyanezekkel a folyamatokkal a szervezet hőt vesz fel.

        A teljes cikket partnerünk, a Sportorvos.hu weboldalán olvashatja Táplálkozási javaslatok a snowboard szerelmeseinek - Hőtermelés és hőleadás>>

        Módosítva: 2012.02.14 23:23, Megjelenés: 2012.02.14 23:23
      • Cikkajánló

        Ha COVID-os a gyermek

        Ha COVID-os a gyermek

        Fazekas Erzsébet, újságíró

        Hogyan igazolja a szülő a hiányzást? A legfontosabb gyakorlati tudnivalók.

        Fontos tudni!

        Fontos tudni!

        koronavirus.gov.hu

        Péntektől kötelező a maszkviselés a szabadtéri rendezvényeken is.

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Snowboard - Milyen az ideális testalkat?

        A snowboard igen fiatal sportág, az 1960-as években indult hódítóútjára. Olimpiai sportággá közel harminc évvel később vált, az 1998-as Nagano-i Téli Olimpián debütált.

        Snowboard: Fontos tanácsok a kezdőknek

        A téli sportok gazdag palettája várja az évszak szerelmeseit az első hó megérkeztével. Mindenféle emberrel lehet ilyenkor találkozni: gyerekek, akik lelkesen próbálgatják a szánkózást, síelők, akik két léccel elegánsan vágnak neki a lejtőnek és snowboardosok, akik a vagány stílusukkal hívják fel magukra a figyelmet.

        Táplálkozási javaslatok a snowboard szerelmeseinek - A reggeli

        A snowboard – csakúgy, mint a legtöbb téli sport – nagy megterhelést ró a szervezetre, hiszen nem csupán az egész napos aktivitáshoz kell alkalmazkodni, hanem az alacsony környezeti hőmérséklethez is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.