• Vitaminpótlás növényi csírákkal

        Szerző: Balintcseppek.hu

        A hideg idő közeledtével fokozottan kell figyelnünk a megfelelő vitaminpótlásra, hiszen a nyáron és tavasszal oly sok forrásból beszerezhető nyomelemek és ásványi anyagok már egyre kevésbé találhatók meg természetes formában, étrendünkben. (x)

        Egyre kevesebb zöldség és gyümölcs van a piacokon, amit fogyasztunk azokat is főleg feldolgozott formában, így tápértékük jelentősen csökken. Nem véletlenül hangsúlyozzák a ma oly divatos étkezési tanácsok, hogy inkább finomítatlan élelmiszereket és nyers zöldségeket fogyasszunk. De mégsem rágcsálhatunk egész nap salátát, a drága teljes kiőrlésű gabonatermékek, és finomítatlan cukrok sajnos nem mindenkinek elérhetőek, így igyekeznünk kell találni egy más formát, ahonnan ezeket a hasznos anyagokat beszerezhetjük.

        Ki ne emlékezne arra, amikor a biológia órán azt a feladatot kaptuk, hogy hagymamagot és kukoricát kellett csíráztatni, és következő héten már vittük is a kis növénykezdeményt bemutatni. Ugyanazzal a módszerrel most is csíráztathatunk magokat és a kikelt csírákat hasznosíthatjuk.

        A legfontosabb azonban, hogy ellenőrzött minőségű, kifejezetten csíráztatásra szánt magokat használjunk. A növényi csírákban minden olyan hasznos anyag megvan, ami a kifejlett növényekben is megtalálható, azonban ezekben az apróságokban sokkal koncentráltabb formában találjuk meg ezeket a nyomelemeket.  A csíráztatás nem bonyolult dolog és nem vesz igénybe sok időt. Naponta két alkalommal kell 1-2 percet foglalkoznunk vele és 3 – 4 nap múlva már fogyaszthatjuk is a természet ezen ajándékait!

        Milyen magokat csíráztathatunk?

        • gabonafélék (pl.: árpa, búza, rozs)
        • hüvelyesek (pl.: bab, borsó, lencse)
        • olajos magvak (pl.: lenmag, napraforgómag, tökmag)
        • fűszernövények (pl.: hajdina, mustár, zsálya, zsázsa)

        Sötétben a csírák világos színűek lesznek és B2 vitaminban gazdagok, világos helyen pedig zöldek és C-vitaminban gazdagok. A csírákat ehetjük nyersen, vajas kenyérre pakolva, salátákba, joghurtba keverve, de egyszerűen csak rászórhatjuk köretekre is. Készíthetünk belőlük szendvicskrémeket, felhasználhatjuk levesek, töltelékek, köretek, savanyúságok formájában.

        Amit azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy csakis ellenőrzött minőségű, válogatott magokat használjunk, amit kifejezetten csíráztatásra árulnak. Ezeket gyógynövény és bioboltokban szerezheti be. Búzacsíraolaj

        Ha mégsem szeretnénk az otthoni csíráztatással foglalkozni, akkor a kereskedelmi forgalomban kapható natúr csírákat, vagy a különböző csírákkal dúsított reformélelmiszereket is beszerezhetjük. Pékáruk, lisztek, saláták, étrend-kiegészítő készítmények széles körben tartalmazzák ezeket a hasznos anyagokat.

        A kukoricacsíra és a búzacsíra értékes hatóanyagait, vitaminjait koncentrált formában az ezekből hidegen sajtolt magolajok tartalmazzák. A magas esszenciális zsírsav tartalmuknak köszönhetően kedvezően befolyásolhatják a vér összes- és LDL-koleszeterinszitntjét. A búzacsíraolaj rendszeres használata elősegítheti a gyomor és bélrendszer hatékonyabb működését. Segítheti a betegségekből történő lábadozást, növelheti az állóképességet, késleltetheti a sejtek öregedését, megkönnyítheti azok regenerálódását.

        A kukoricacsíraolaj segítheti növelni a szellemi, testi erőnlétet és teljesítőképességet, lassíthatja az öregedési folyamatokat. Használatával támogathatjuk a szervezet vér- és keringési rendszerét, ennek következtében a szív munkáját. Hozzájárulhat a szervezet védekező rendszerének megfelelő működéséhez.

        Ismerje meg a Bálint Cseppek termékcsalád összes tagját, melyek mindegyike kiváló minőségű, 100 százalékosan hidegen sajtolt magolaj.

        Böngésszen termékeink közt a Bálintcseppek weboldalán>>

        (Balintcseppek.hu)

        Legutóbb frissült: 2011.10.25 07:38
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Depressziós a párom

        Depressziós a párom

        Dr. Veress Dóra, pszichiáter

        Hogyan lehet rábírni valakit, hogy akarata ellenére elfogadja a segítséget?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        A szőlő egészségre gyakorolt hatásai

        A szőlő (a gabona mellett) az egyik legősibb kultúrnövényünk. Kezdettől fogva szent és isteni növénynek, életfának tekintették az emberek. A sumér ékírás az élet szót szőlőlevél alakú jellel ábrázolta.

        Vitaminok és ásványi anyagok - Miért fontosak?

        Minden életkorban fontos egészségesen étkezni, és a szervezet vitamin- és ásványianyagigényét kielégíteni.

        Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

        Szoptató anyák kiegyensúlyozott táplálkozása

        Az anyatej a csecsemő legideálisabb tápláléka, amely a fejlődésükhöz szükséges anyagokat a legmegfelelőbb mennyiségben, összetételben és legkönnyebben emészthető formában tartalmazza.

        Mennyi káliumra van szükségünk, és miért?

        A kálium olyan ásványi anyag, amely segíti a sejtek megfelelő működését. Elengedhetetlenül fontos az idegek, az izmok és a szív megfelelő működése szempontjából.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.