Hogyan vészeljük át a következő 100 napot és az azt követő időszakot?

szerző: Füzesi Zsuzsa, fordító - WEBBeteg
lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus megjelent:

Eltelt 100 nap, és még lehet, hogy ugyanannyi van előttünk. Nehéz megmondani. Tehát mit tehetünk úgymond az időszak kellős közepén? Néhány ezek közül elég nyilvánvaló, én mégis, felsorolok 10 olyan dolgot, amelyekről bebizonyosodott, hogy állandó érvényűek - mondja Dr. Poland, infektológus szakorvos, a Mayo Clinic vakcinákkal foglalkozó kutatócsoportjának vezetője.

Távolodjunk el a médiától

Ezalatt azt értem, hogy nem hiszem, hogy jó dolog, és az adatok is azt támasztják alá, hogy nem egészséges egész nap a tv előtt ülni. Otthon vagyunk, távmunkában dolgozunk, online oktatáson veszünk részt. Ha akarjuk, hallgassuk a híreket mondjuk 30 percig reggel és 30 percig este, de ezt követően foglalkozzunk valami mással.

Táplálkozzunk egészségesen

A tendencia az, hogy nyúlkálunk a nassolni valóért, és az egyszerűen, gyorsan elkészíthető ételeket, készételeket fogyasztjuk. Pedig ez egy kedvező alkalom, hogy szánjunk időt az ételkészítésre. A feleségem és én együtt főzünk. Valahogy úgy, hogy ő főz és én eszek.

Ez is érdekelheti Táplálkozási tanácsok kijárási korlátozás idejére

Aludjunk

Ne feledkezzünk meg az alvásról. Ez az időszak mindenki számára stresszes és az egészséges táplálkozás, az alvás és a következő pontban megemlítésre kerülő testmozgás mind-mind olyan dolgok, amelyek köztudottan erősítik az immunrendszert. Olyan egészségesek szeretnénk lenni, amennyire csak lehetséges.

Sportoljunk

A rendszeres aerob testmozgás fontos az egészséges szervezet, immunrendszer és mentális egészség szempontjából.

Tartsuk egymással a kapcsolatot

Társas lények vagyunk. Kapcsolatban kell állnunk egymással. Ehhez adott esetben a technológiát kell segítségül hívni. Ez lehet egy telefonhívás, lehet a Google Hangouts alkalmazás, vagy akár a Facebook. De tartsunk minőségi kapcsolatokat másokkal.

Legyünk hálásak és gondolkodjunk pozitívan

Ezt könnyű mondani, de egy kicsit nehezebb a gyakorlatban is alkalmazni. Mindamellett a hála, valamint a pozitív gondolkozás az, ami még ezen nehézségek közepette is sokat segít. A lányom tulajdonképpen „hálanaplót” vezet, és megpróbálja megőrizni az egészséges szemléletét.

Legyen hitünk

Akármilyen is legyen a vallási beállítottságunk, a hit a jó közérzet fő hajtóerejének bizonyul, amikor a bizonytalanság miatt stresszesek vagyunk és tele vagyunk félelemmel. A hit valami nálunk nagyobb dologban fontos a jó közérzetünk szempontjából.

Alakítsunk ki egy napi rutint

A rutin nagyon fontos az emberi viselkedésben. Alakítsunk ki egy napirendet, és csempésszünk bele szórakoztató dolgokat is.

Segítsünk másoknak

Ha másokon segítünk, az nagyon pozitív lépés minden érintett számára. Talán azzal is segíthetünk, ha a szomszédunknak is bevásárlunk, ha vásárolni megyünk, így nem kell két embernek kimozdulnia, csak egynek.

Tanuljunk valami újat

Vágjunk bele, és tanuljunk valamilyen új dolgot. Nagyon sok ember kényszerült otthon maradni. Ez egy nagyszerű alkalom arra, hogy azt mondjuk, különösen, ha egy családról van szó, hogy: „Tanuljunk valami fontosat együtt. Tanuljunk meg valamit, amit életünk hátralevő részében is használni fogunk.” Ez az időszak kitűnő lehetőség erre. Ne pazaroljuk el az ajándékba kapott időt.

Tovább

WEBBeteg logóWEBBeteg
Forrás: Füzesi Zsuzsa, fordító; 100 days of COVID-19: Mayo Clinic expert discusses how far we’ve come and what lies ahead (newsnetwork.Mayo Clinic)
Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus

Cikkajánló

Alvászavar
Alvászavar

Mutatjuk, mi és hogyan segíthet. (x)

Stressz
Stressz

Milyen következményei lehetnek?

WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta szakorvos
WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta
WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta
WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta
WEBBeteg - Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus
Cikkértesítő
Értesítés a témában születő új cikkekről.