• Geocaching - Több, mint kincsvadászat?

        Szerző:
        WEBBeteg

        A mai, gyors iramban robogó, modern életünkre jellemző, hogy elfelejtjük a környezetünket, a természetet, ami körülvesz bennünket, a szabad levegőt és a mozgást. És ebben nőnek fel a gyerekeink is akarva, akaratlanul.

        Szülőként nem egyszerű feladat olyan lehetőségeket keresni és találni, amelyekkel fel lehet állítani a srácokat a tévé vagy a számítógép elől, hogy lelkesen induljanak a négy falon kívüli világ felfedezésére, akárcsak néhány órára is.

        Hirdetések

          Mire utal a pulzusszám? Mennyi az optimális tartomány?


        A hétköznapi ember a legegyszerűbben a pulzus gyakoriságot, az egy perc alatt tapintott pulzusszámot tudja mérni. Legkönnyebb a csukló hüvelykujj felé eső részén kitapintani az itt futó ütőeret, és annak ütésszámát vizsgálni, de jól tapintható még a halántéktájon és a nyak két oldalán futó ütőér is.
        Mire utal a pulzusszám?>>

        De valóban olyan fontos e a mozgás akár már 3 éves korban is, merülhet fel a kérdés bennünk. A válasz egyértelműen igen, a rendszeres testmozgás minden életkorban az egészséges életmód fontos része, és betegségmegelőző hatása is jelentőségteljes. A gyerekek testi fejlődése óvodás életkorban válik hirtelen erőteljessé, ezért már ekkor érdemes nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy a gyerekek megszeressék a rendszeres mozgást, megbarátkozzanak a természettel és azok lakóival.

        Szülőként rengeteget tehetünk ezért, hiszen ha kielégítjük játékigényüket és ezzel egyszerre testközelbe hozzuk a túrázást, hegymászást vagy akár a kerékpározást számukra, nagy a valószínűsége, hogy egy sportolni szerető, egészséges generáció nő fel.

        Geocaching - Szeresse meg a gyerek a mozgást!

        A mozgás fejlesztéséhez az egyik legoptimálisabb helyszín a szabad levegő, mert az ilyen környezetben történő mindenfajta tevékenység megtanítja a gyermeki szervezetet újra és újra alkalmazkodni, akár az időjárás folytonos változásához, ilyen a melegebb vagy a hidegebb levegőben való tevékenység, vagy a folyamatosan változó terepviszonyok, melyek az izmok, ízületek rugalmasságát, valamint a koncentrációs képességet is erősítik.

          Gyógyúszás és gyógytestnevelés


        A gyógyúszás során alkalmazhatók a normál úszásnemek egyes részelemei vagy egésze, meghatározott terheléssel, meghatározott távokon. Használjuk azokat a terápiás jellegű úszó mozdulatokat, amelyekkel az izomtónus-szabályozást, bizonyos izmok nyújtását, mások erősítését lehet elérni.
        Gyógyúszás és gyógytestnevelés >>

        Ezen kívül az erdők, hegyek levegőjének összetétele egészségesebb, mint a városok szmogos levegője, mellyel nap mint nap telítjük a tüdőnket.

        A  Nap jótékony, serkentő hatás is fontos az emberi szervezet számára, ilyen többek között a D- vitamin felvétele, mely fontos az erős csontozathoz,  valamint a napsugárzás fertőtlenítő, baktériumpusztító hatása is jelentős.

        A kedvező élettani hatások közé sorolható még a szív és a tüdő fokozódó teljesítőképessége, az izmok, ízületek növekvő  teherbíró képessége. Ezen kívül a mai fiatalok egyik komoly problémáját, a túlsúlyt is hatékonyan segít orvosolni.

        Ezek után már csak „járulékos” pozitív hatások, hogy a rendszeresen mozgó gyerekek nagyobb teherbíró képességgel rendelkeznek, kiegyensúlyozottabbak, jobban és nyugodtabban alszanak, valamint sokkal kitartóbbak.

          Kamaszkori gerincproblémák


        A kamaszkor jellegzetes problémája a hanyag tartás. Ebben a korban a gyermekek gyorsan nőnek, nehezen kezelik a megváltozott testarányaikat, de e mellett az izmaik fejlődése sem mindig követi a gyors magasságváltozást. Kamaszkori gerincproblémák>>

        És vajon mi is az a nagyon egyszerű módszer, mellyel elérhetjük, hogy gyermekünk önként és örömmel mozogjon? Ki kell használni a bennük rejlő ősi ösztönt, a kincskereső szenvedélyt. Ez a vágy mindig is benne volt és van a mai napig minden emberben, hisz még mindig lelkesen kutatnak kicsik és nagyok létező, vagy csak legendákon alapuló kincsek után. Mai, modern formában is létezik ilyen játék, amely biztosan rengeteg kellemes órát szerezhet akár az egész családnak, valamint közös élményekkel gazdagíthat, többek között a kincskeresés izgalmával, a megtalálás örömével, újabb kincsek rejtésével és mindeközben észrevétlenül együtt kirándulhatnak a friss levegőn. Ez a természet és gyerekbarát hobbi a geocaching.

          Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?


        Sokakban felmerül a kérdés, hogy izomlázzal célszerű-e tovább edzeni. Több vizsgálatban kimutatták, miszerint egy korai idegi adaptáció miatt az apró sérülések nem romlanak tovább, nem késlelteti a regeneráció folyamatát, ha rádolgozunk, és az izomerő sem csökken lényegesen a harmadik naptól fogva. Ennek megfelelően lassan megkezdett, kiegyensúlyozott nyújtó tornagyakorlatok, úszás mindenképpen ajánlható.
        A panaszok megszüntetésére ezen kívül olyan módszerek állnak rendelkezésre, melyek az izomzat vérkeringésének fokozásán alapulva elősegítik a regenerációt. Váltott hideg-meleg vizes fürdő, vagy borogatás, szaunázás, masszázs, gyulladáscsökkentő hatású kenőcsök, illetve gyógyszerek. Egyes élelmiszerekről is leírják, hogy jótékony hatásúak, a bennük megtalálható gyulladáscsökkentő, antioxidáns vegyületek révén. Ilyen például a meggylé, az almalé, az almaecet, és a különböző ásványi anyagokat tartalmazó pezsgőtabletták.
        Az izomlázról orvosi szemmel a WEBBetegen>>

        Mi az a geocaching?

         Mindent a sport egészségügyi hatásairól
        Sportról a WEBBetegen>>

        A geocaching a görög geo, vagyis föld és az angol cache, azaz rejtekhely szavakból tevődik össze. Ez egy természetbarát játék, mely az emberek ősi kincskereső szenvedélyét egyesíti a modern technikával (GPS, Internet), a természetjárással, a turizmussal és az ismeretterjesztéssel.

        Maga a játék mintegy 150 éves múltra tekint vissza. Amerikából indult, de Magyarországon is hamar elterjedt és a mai napig nagy népszerűségnek örvend.

          Mit sportoljon a gyerek?


        Gyermekkorban a megfelelő sportág kiválasztása nagyfokú körültekintést igényel. Figyelembe kell vennünk többek közt gyermekünk testalkatát, természetét, érdeklődési körét. Bizonyos sportok esetében anyagi korlátainkat is mérlegelni kell, tudjuk-e a jövőben fedezni az ezzel járó költségeket. Mit sportoljon a gyerek?>>

        A játékosok írásbeli közlésekre, hagyományos térképekre, GPS koordinátákra, valamint fényképekre hagyatkozva indulnak a világ felfedezésére.

        Az elrejtő személyek egy valamilyen szempontból (földrajzi, történelmi, kulturális stb.) érdekesnek tartott helyszínen, vagy annak közelében elrejtenek egy ládát (ez a geoláda), majd a koordinátáit - a helyszín leírásával együtt - közzéteszik a játék internetes honlapján. A játék többi résztvevője ezek alapján megkeresi a rejtekhelyet, feljegyzi a jelszót, kincset cserél, majd a honlapon bejelenti a megtalálást.

        És még beszámolót is tarthat az útról, a megtalálás körülményeiről és az élményeiről, valamint fotókat is tehet közzé. Valamint bizonyos számú megtalálás után már nekünk is lehetőségünk van kincset elrejteni és ezzel feltárni mások előtt a világ egy újabb izgalmas, még felfedezetlen pontját.

        A játékban mindenki részt vehet, aki a szabályzatban foglaltakat elfogadja, és önmagára nézve kötelezőnek tartja. A játékból való kizárás egyetlen oka a szabályzat szándékos megsértése lehet.

          Kocogás és a futás hatása a szervezetre


        Mi a különbség a kocogás és futás között? Futásnak a legalább 8km/h vagy annál gyorsabb iramot nevezzük, míg a kocogás a 8km/h alatti tartományba esik. Az intenzív gyaloglótempó kb. 6km/h-s sebességet takar. Az elégetett kalória nem csak a futási sebességtől függ, hanem testtömegünktől és természetesen edzettségi szintünktől is függ. Egy 70kg-os egyén pl. 8km/h iram mellett óránként kb. 460 kalóriát éget el, amely nagyjából megfelel egy tábla csokoládé energiatartalmának. A hosszantartó (legalább 50 perc folyamatos) sportbeli erőkifejtés mellett a fáradással szembeni ellenálló-képességet állóképességnek nevezzük. Edzettségnek hívjuk a szervek, szervrendszerek alkalmazkodását a fizikai terheléshez. Rendszeres futás hatására egy sor alkalmazkodási folyamat indul el a különféle szervekben, szervrendszerekben. A kocogás és a futás hatása a szervezetre>>

        Geocaching - Több, mint pusztán lelkes kincsvadászat?

          Gerincferdülés - Megelőzés és kezelés


        A mozgásszegény életmód már gyermekkorban érezteti hatását. A túlsúly és a testmozgás hiánya nem csak a szív-és érrendszeri és anyagcsere betegségek kockázatát növeli, de nagy veszélyt jelent a csontrendszert érintő rendellenességek, a gerincferdülés kialakulása szempontjából is. Ahhoz, hogy az elváltozásokat eredményesen kezelhessük, szükséges a mielőbbi felismerés. Gerincferdülés - Megelőzés és kezelés>>

        Hogy valóban ennyire hatásos és tényleg lelkessé teszi a gyerekeket a mozgás iránt? Valószínűleg az első alkalommal rögtön rájövünk, mikor az ember már pár órája gyalogol a térképet forgatva, lépteket számolva és jeleket után kutatva, hogy a kincset rejtő láda keresése motiváció volt csupán. Sokkal többről van itt szó...

        A lelkes kincsvadászat közben észrevétlenül magunk mögött hagyjuk a várost, a friss levegőn kirándulunk a felfedezés vágyától hajtva és mindezt élvezettel is tesszük. Olyan tájakat és helyeket fedezhetünk fel, melyeket egyébként figyelemre sem méltattunk volna. Valamint a mozgást észrevétlenül életünk részévé tesszük, hisz mindenki szereti felfedezni a körülötte levő világot és hajlandó messzire is elmenni, ha kincsekre is találhat.

        Mozgás, friss levegő, felfedezés és izgalom - mi kell még egy ideális hobbihoz, főleg gyerekek számára?A kincskeresés lehetősége mindenkit megmozgat. A jó mozgás és kellemes együtt töltött percek pozitívan hatnak gyermekre, felnőttre egyaránt. Érdemes kipróbálni!

          Hogyan hat az úszás a szervezetre?


        Az úszás az egyetlen sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít. A ritmusos tempózás, a vízbe merülés, majd kiemelkedés és légvétel váltakozása révén a légzőszerv igen nagy tréningnek van kitéve. De nem csak a légzőrendszer lendül működésbe, hanem szinte az összes izom is. Ellentétben a kerékpározással, az úszás során a felső és alsó testfélre egyforma munka hárul. Alapvetően dinamikus, izotóniás terhelésről van szó, de természetesen ahhoz, hogy a test szépen ráfeküdjön a vízre és ne süllyedjen le bizonyos része, megfelelő izomtónusra, a tartóizmok munkájára van szükség.
        Hogyan hat az úszás a szervezetre?>>

        (WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke)

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Ételintolerancia teszt

        Prediag Kft.

        Panaszait egy ételfehérjével szemben kialakult intolerancia is okozhatja! (x)

        Diabéteszes lábszárfekély

        Dr. Arnold Dénes Arnold

        Apró sebből nagy probléma. Kihez forduljon a cukorbeteg, ha lábszárfekéllyel küzd?

        A kalapácsujj - Hogyan előzze meg, és...

        A kalapácsujj a lábfejbetegségek közé tartozik, szinte minden ujjon előfordulhat, kivéve a nagyujjat. Nőknél kilencszer gyakrabban alakul...

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA