• Miért hasznos a mediterrán diéta?

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Szerző:
        WEBBeteg

        Sokat olvashatunk a mediterrán diétáról, azonban szeretjük, ha komoly tények támasztják alá a kijelentéseket. Ez vezérlete a Harvard Egyetem kutatóit, akik 26 ezer görög ember életmódján keresztül vizsgálták, mennyire hasznos a mediterrán diéta.

        Mik is az ún. mediterrán diéta legfontosabb összetevői? Az olívaolaj használata, mely az adatok kiértékelése során, egymagában 9 százalékkal csökkentette a rák kialakulásának kockázatát. További része a sok gyümölcs, zöldség és teljeskiőrlésűgabona-termékek rendszeres fogyasztása.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

         

        Fontos eleme, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket a lehető legkevesebb hőhatásnak tegyük ki elkészítésük során. Ezzel lehet megőrizni a legtöbbet a számunkra fontos összetevőkből. Hetente többször hal, naponta 1-2 dl bor fogyasztása. Az étrendben kerülendő a vörös húsok evése. A kutatók megpróbálták az egyes ételekre lebontani az összetevők hasznosságát, mely során az olívaolaj használata lett a leglényegesebb.

        Azon túl, hogy jól ismert kedvező hatása a koleszterin szintre, a rákos betegségek kialakulásának megelőzősében is fontos szerepet tölthet be. Azonban, ha valaki kerülte a vörös húsokat és több borsót, lencsét evett már 12 százalékkal csökkent az esélye, hogy daganatos betegség alakuljon ki nála.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Különösen hasznos a brokkoli

        Tovább vizsgálva a zöldségeket, kiderült, hogy a brokkoli különösen hasznos a prosztatarák megelőzésében. Azon férfiaknál, akik veszélyeztet ezen tumor, azaz GSTM1 génváltozat hordozói, ezen zöldség fogyasztása heti 400 grammos adagban, csökkentett a gén aktiválódását. Ezzel nagyon fontos lépést akadályozott a tumor kialakulása során.

        Lényeges, hogy gyógyszerek helyett étrendünk helyes megválasztásával nem csak az egészségünk megőrzésért tehetünk, hanem az elhízás ellen is. Nem kell mindig új csodaszerektől várni a gyógyulást, mikor már régóta ismertek a helyes táplálkozás alapszabályai.

        Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Koleszterincsökkentés

        Dr. Vajda Orsolya

        Mi alapján választ gyógyszert az orvos? Mennyi ideig kell szedni?

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Mit kell tudni az omega-3 zsírsavakról?

        A zsírsavak az élelmiszerekkel elfogyasztott zsírok, olajok lebontási termékei. Két nagy csoportjuk a telített és a telítetlen zsírsavak osztálya. A telítetlen zsírsavakat - néhány kivételtől eltekintve - a szervezet nem képes előállítani (esszenciális zsírsavak), ezért a napi szükséglet biztosításához nélkülözhetetlen a táplálék formájában történő bevitelük.

        Az élelmiszerek már nem tartalmaznak elegendő mennyiségű mikrotápanyagot!

        A mai zöldségek, gyümölcsök a nemesítés következtében már sokkal kevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, mint 100 évvel ezelőtt. Az egészséges táplálkozáshoz gigantikus mennyiséget kellene fogyasztani belőlük. A táplálékkiegészítők világában sem egyszerű az eligazodás, mivel sok esetben, például a répánál, a zöldség nem csupán a béta-karotint tartalmazza, hanem alfa-, gamma-, epszilon-karotint is. Ezeknek az együttes hatása adja meg a tökéletes támogatást a szervezet számára. De ugyanígy elmondható ez az E- vagy más vitaminokról is.

        Az izolált C-vitamin fogyasztása gyorsíthatja a szürke hályog kialakulását!

        A Karolinska Intézetben pár évvel ezelőtt bebizonyították, hogy a menopauza utáni hölgyeknél az izolált C-vitamin fogyasztása gyorsíthatja a szürke hályog kialakulását. Továbbra is fontos a C-vitamin fogyasztása, de gyümölcsök és zöldségek formájában. A szervezet ugyanis természetes formában máshogy dolgozza fel a vitaminokat.

        A brokkoli élettani hatásai

        A napjainkban divatos szuperélelmiszerek egyik tipikus képviselője a brokkoli. Érdemes közelebbről megvizsgálni, hogy a neki tulajdonított előnyös hatásokkal kapcsolatban milyen bizonyítékokkal rendelkezünk.

        Mi a baj a fogyókúrával?

        A fogyókúrák többsége hamis illúziókat kelt, a diéta befejezése után aztán jön a meglepetés: a fogyókúrára vállalkozók rövid idő alatt eredeti súlyuknál is több kilóval bírnak.

        A vegán étrend is lehet káros!

        Azoknak a vegánoknak, akik sok finomított élelmiszert fogyasztanak, mint például fehér lisztet, cukrot, étrendjéből hiába hiányoznak az állati fehérjék, az étrendjük mégsem minősül egészségesnek. Élelmiszerkutatók megállapították, hogy a krumpli, de még a hántolt rizs sem tartozik az egészséges ételek közé.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA