• A koránkelés egészségesebbé tesz

        Szerző:
        WEBBeteg

        Ki korán kel, aranyat lel - tartja a közmondás, és ha ez nem is lenne igaz, a kutatók szerint mindenesetre a koránkelők könnyebben megbirkóznak a mindennapok kihívásaival, és általában jobb egészségi állapotnak örvendenek, mint a hétalvók.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A British Psychological Society egyik konferenciáján elhangzottak alapján azok, akik korán kipattannak az ágyból, összeütik a reggelit, majd elviszik a gyermekeket az iskolába, jobban teljesítenek a munkahelyükön, mint azok, akiknek nehézkesen indul a reggel. A kutatók 1068 felnőtt személyt kértek fel boldogság- és szorongás szintjük értékelésére, amit fizikai egészségük, étkezési- és alvási szokásaik adataival vetettek össze. A felmérés eredményeképp megállapították, hogy akiket visszahúz az ágy, és képtelenek felkelni időben, nagyobb eséllyel válnak depresszióssá, hajlamosabbak a stresszre és az elhízásra.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A megkérdezettek válaszai alapján, a korán kelő, reggeli típusú emberek, általában reggel 7 óra körül kelnek, míg az éjszakai típusok délelőtt 9 óra körül kászálódnak ki az ágyból. Hétvégente mindkét csoport tovább élvezi az ágy melegét, ekkor a pacsirták átlagosan 7.47-ig, míg a baglyok egészen 10.09-ig halogatják a felkelést.

        Dr. Joerg Huber, a Roehampton University orvosa elmondta, a reggeli típusú emberekre általában jellemző jobb egészségi állapot, optimálisabb testsúly, és pszichés kiegyensúlyozottság oka az lehet, hogy a korán kelők bioritmusa jobban illeszkedik a mai, felgyorsult tempójú hétköznapok elvárásaihoz.

        Ennek ellenére a lustálkodóknak sem kell elkeseredniük, hiszen vannak bizonyos foglalkozások, ahol éjszakai ébrenlétre van szükség.

        A felmérés azt is megállapította, hogy a sokat televíziózók hajlamosak kihagyni a reggelit, mivel nagy részük kedveli a tévé előtti nassolást is, így feltételezhetően, reggelre kevésbé éheznek meg.

        (DRportal)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Gyakran érzi fáradtnak magát? - Mi lehet az oka?

        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.

        Az éjszakai műszak a feje tetejére állítja a bioritmusunkat

        Tapasztalták már, hogy egy át nem aludt éjszaka után másnap képtelenek koncentrálni, fejfájással, szédüléssel küszködnek? A rossz komfortérzethez az is elég, ha rosszul és kevesebbet alszanak ahhoz képest, amit megszokott a szervezetük. Elképzelni is nehéz, hogy miként élik meg a nappali ténykedésüket azok, akik rendre éjszakai vagy váltott műszakban dolgoznak.

        Betegséget is jelezhet, ha beszél álmában

        Gyermekkorban, főként 3 és 10 év között fordul elő gyakran, de a felnőttek 5 százaléka is beszél rendszeresen, vagy alkalmanként álmában. A jelenség lehet szórakoztató, vagy zavaró, de bizonyos esetekben orvosi kezelés is igénylő.

        Mennyi alvásra van szüksége a babáknak az életkoruk alapján?

        Az alvási szükségletek és szokások a baba életkorával változnak. Akár újszülöttről vagy nagyobb gyermekről van szó, a szülőben felmerülhet a kérdés, hogy mennyi alvásra van szüksége az adott életkorú picinek? Különösen akkor, ha a szülő is alváshiányban szenved, merül fel a kérdés, vajon eleget alszik-e a baba. Cikkünkből megtudhatja, mennyi alvásra van szüksége 1 hetes és 1 éves kora között gyermekének.

        Csapdák az étkezésben - Tévhitek az egészséges táplálkozásról II.

        A saját és családunk egészségének megőrzése érdekében a legtöbb, amit tehetünk, a tudatos vásárlás. Az összetevőket kötelező a dobozokon feltüntetni, ezt mindig érdemes elolvasni.

        Veszélyes lehet az óraátállítás - Egyre rosszabbul alszunk

        Az egészséges szervezetet is megviseli az óraátállítás. A nyári időszámításra való áttérés miatt ugyan csak egy órával alszunk kevesebbet, ám ez a veszteség komoly veszélyekkel jár – állítja az alvásszakértő.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA